Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace 3D interaktivní technologie v rámci snoezelenu jako současný trend speciálně pedagogické intervence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73576895" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73576895 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace 3D interaktivní technologie v rámci snoezelenu jako současný trend speciálně pedagogické intervence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je poukázat na možnosti využití nové 3D interaktivní technologie v rámci Snoezelen místnosti u dětí s vícenásobným postižením během skupinové terapie. První část je zaměřena na popis tohoto multimediálního systému, který je v České republice novinkou, a který je rozšířený a běžně aplikovaný především v zahraničí v rámci speciálně pedagogických intervencí. Výzkumný soubor tvořilo 71 dětí s vícenásobným postižením ve věku 2-18 let. Byla použita metoda snoezelen s prvky bazální stimulace. Pro sběr dat bylo použito dotazníků s uzavřenými a otevřenými otázkami. Aplikace speciálně-pedagogických metod v rámci 3D interaktivní projekce umožňuje těmto dětem rozšířit svůj pohybový a vjemový repertoár, zlepšit koncentraci, představivost, zapojit se do kolektivu a posílit sebedůvěru.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of 3D interactive technology in snoezelen as the current trend of special educational intervention

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of contribution is to show possibility of using new 3D interactive technology for children with multiple disabilities during group therapy in Snoezelen. The first part focuses on the description of multimedia system which is a novelty in the Czech Republic and which is widespread and commonly applied mainly abroad within special educational interventions. The research group was consisted of 71 children with multiple disabilities at age of 2-18 yaers. The used methods were snoezelen method with elements of the basal stimulation. For data collection was used questionnaire with closed and open questions. Application of specially-pedagogical methods within a 3D interactive projection allows these children to broaden their movement and perceptual repertoire, improve concentration, imagination, engage in collective and boost self-confidence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy speciální pedagogiky

  • ISBN

    978-80-244-4920-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    114-129

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    17. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku