Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Snoozelen as an auxiliary in the education of pupils with multiple disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156780" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156780 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Snoozelen as an auxiliary in the education of pupils with multiple disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The multisensory stimulation Snoezelen method has undergone many changes in recent years. In the Czech Republic, this alternative form of education is becoming a widely used method in the care of persons with multiple disabilities. The aim of the paper is to present a qualitative research survey. The core methods used in the research survey were the case study and direct observation. The result of this qualitative research is an individual plan for the Snoezelen method for three pupils with multiple disabilities in a special elementary and nursery school in Kroměříž in the Czech Republic. We primarily focused on the observation of the effects of the Snoezelen method on overall calming down and the development of communication skills in selected pupils.The paper also presents the longterm and partial objectives of room sessions with individual pupils with regard to their individual needs and wishes.

  • Název v anglickém jazyce

    Snoozelen as an auxiliary in the education of pupils with multiple disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The multisensory stimulation Snoezelen method has undergone many changes in recent years. In the Czech Republic, this alternative form of education is becoming a widely used method in the care of persons with multiple disabilities. The aim of the paper is to present a qualitative research survey. The core methods used in the research survey were the case study and direct observation. The result of this qualitative research is an individual plan for the Snoezelen method for three pupils with multiple disabilities in a special elementary and nursery school in Kroměříž in the Czech Republic. We primarily focused on the observation of the effects of the Snoezelen method on overall calming down and the development of communication skills in selected pupils.The paper also presents the longterm and partial objectives of room sessions with individual pupils with regard to their individual needs and wishes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    8460-8466

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku