Specific learning disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F24%3AA0000522" target="_blank" >RIV/47813059:19510/24:A0000522 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B978032396023600066X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B978032396023600066X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-323-96023-6.00066-X" target="_blank" >10.1016/B978-0-323-96023-6.00066-X</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Specific learning disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
Specific learning disabilities can be one of the main causes of school failure and subsequent professional and social challenges. The development of specific learning disabilities is not sudden and is shaped by many individual and environmental contributing factors. A positive and inclusive school environment is one of the factors that plays an important role in the life of a student with specific learning disabilities. This kind of environment can serve as a starting point for supporting students to be fully active in society and prepared for lifelong learning. This article will discuss specific learning disabilities, with a specific focus on adolescence.
Název v anglickém jazyce
Specific learning disabilities
Popis výsledku anglicky
Specific learning disabilities can be one of the main causes of school failure and subsequent professional and social challenges. The development of specific learning disabilities is not sudden and is shaped by many individual and environmental contributing factors. A positive and inclusive school environment is one of the factors that plays an important role in the life of a student with specific learning disabilities. This kind of environment can serve as a starting point for supporting students to be fully active in society and prepared for lifelong learning. This article will discuss specific learning disabilities, with a specific focus on adolescence.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Encyclopedia of Adolescence
ISBN
9780323958202
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
575-585
Počet stran knihy
724
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—