Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specific learning disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F24%3AA0000522" target="_blank" >RIV/47813059:19510/24:A0000522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B978032396023600066X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B978032396023600066X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-323-96023-6.00066-X" target="_blank" >10.1016/B978-0-323-96023-6.00066-X</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specific learning disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Specific learning disabilities can be one of the main causes of school failure and subsequent professional and social challenges. The development of specific learning disabilities is not sudden and is shaped by many individual and environmental contributing factors. A positive and inclusive school environment is one of the factors that plays an important role in the life of a student with specific learning disabilities. This kind of environment can serve as a starting point for supporting students to be fully active in society and prepared for lifelong learning. This article will discuss specific learning disabilities, with a specific focus on adolescence.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific learning disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    Specific learning disabilities can be one of the main causes of school failure and subsequent professional and social challenges. The development of specific learning disabilities is not sudden and is shaped by many individual and environmental contributing factors. A positive and inclusive school environment is one of the factors that plays an important role in the life of a student with specific learning disabilities. This kind of environment can serve as a starting point for supporting students to be fully active in society and prepared for lifelong learning. This article will discuss specific learning disabilities, with a specific focus on adolescence.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Encyclopedia of Adolescence

  • ISBN

    9780323958202

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    575-585

  • Počet stran knihy

    724

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly