Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Persvazivní strategie v českých reklamách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000303" target="_blank" >RIV/47813059:19520/08:#0000303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Persvazivní strategie v českých reklamách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem zájmu článku Persvazivní strategie v českých reklamách je jeden z nejtypičtějších komunikátů s primární persvazivní funkcí v současné době - reklama - a to především její verbální složka. Hlavním cílem práce je navrhnout možnou klasifikaci persvazivních sdělení, která se v současných českých reklamách objevují. Klasifikace byla inspirována článkem H. Jílkové Persvazivní metody v reklamním textu a utvářela se na základě textové analýzy souboru čítajícího více než 400 tištěných reklam. Reklamnístrategie byly v první fázi rozděleny do tří okruhů podle toho, zda se zaměřují především na propagovaný produkt či službu, na zdroj reklamního sdělení (výrobce či poskytovatele služeb) nebo na jeho příjemce. V rámci těchto tří skupin byly následně specifikovány další podskupiny. Jednotlivé typy reklamních strategií jsou demonstrovány na konkrétních příkladech.

  • Název v anglickém jazyce

    The Persuasive Strategies in Czech Advertisments

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis, entitled The Persuasive Strategies in Czech Advertisements, deals with one of the recent most typical communiqué with the main persuasive function - the advertisement, focusing especially on its verbal form. The main goal of the thesis is tosuggest the possible classification of persuasive statements which are used in recent Czech adverts. The classification was inspired by H. Jílková's thesis named The Persuasive Methods in Advertisements and the main method used in the research was the textual analysis of a collection containing over 400 printed advertising communiqués. In the first stage the adverts strategies were divided into three groups according to being focused mainly on a product or a service, on the source of the advertising statement (a producer or a service provider) or on a recipient. Within all three groups other subsections were specified. Each type of the advert strategy is illustrated by concrete examples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Čtyři roky členství zemí střední a východní Evropy v Evropské unii: důsledky a nové výzvy pro národní a regionální trhy práce

  • ISBN

    978-80-7248-484-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slezká univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku