Persvazivní strategie v českých reklamách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000303" target="_blank" >RIV/47813059:19520/08:#0000303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Persvazivní strategie v českých reklamách
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem zájmu článku Persvazivní strategie v českých reklamách je jeden z nejtypičtějších komunikátů s primární persvazivní funkcí v současné době - reklama - a to především její verbální složka. Hlavním cílem práce je navrhnout možnou klasifikaci persvazivních sdělení, která se v současných českých reklamách objevují. Klasifikace byla inspirována článkem H. Jílkové Persvazivní metody v reklamním textu a utvářela se na základě textové analýzy souboru čítajícího více než 400 tištěných reklam. Reklamnístrategie byly v první fázi rozděleny do tří okruhů podle toho, zda se zaměřují především na propagovaný produkt či službu, na zdroj reklamního sdělení (výrobce či poskytovatele služeb) nebo na jeho příjemce. V rámci těchto tří skupin byly následně specifikovány další podskupiny. Jednotlivé typy reklamních strategií jsou demonstrovány na konkrétních příkladech.
Název v anglickém jazyce
The Persuasive Strategies in Czech Advertisments
Popis výsledku anglicky
The thesis, entitled The Persuasive Strategies in Czech Advertisements, deals with one of the recent most typical communiqué with the main persuasive function - the advertisement, focusing especially on its verbal form. The main goal of the thesis is tosuggest the possible classification of persuasive statements which are used in recent Czech adverts. The classification was inspired by H. Jílková's thesis named The Persuasive Methods in Advertisements and the main method used in the research was the textual analysis of a collection containing over 400 printed advertising communiqués. In the first stage the adverts strategies were divided into three groups according to being focused mainly on a product or a service, on the source of the advertising statement (a producer or a service provider) or on a recipient. Within all three groups other subsections were specified. Each type of the advert strategy is illustrated by concrete examples.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Čtyři roky členství zemí střední a východní Evropy v Evropské unii: důsledky a nové výzvy pro národní a regionální trhy práce
ISBN
978-80-7248-484-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slezká univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Karviná
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—