Korelace mezi výsledky testů studijních předpokladů a školním prospěchem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F09%3A%230000353" target="_blank" >RIV/47813059:19520/09:#0000353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Korelace mezi výsledky testů studijních předpokladů a školním prospěchem
Popis výsledku v původním jazyce
Testy studijních předpokladů (TSP) firmy SCIO se čím dál více prosazují v příjimacích řízeních na různé stupně škol. Jsou obvykle složeny ze tří částí: verbálního, analytického a kvantitativního oddílu, čímž testují jazykové, logické a matematické dovednosti žáků. Otázkou však zůstává, zda tyto testy opravdu zjišťují "studijní předpoklady" a zda existuje souvislost (korelace) mezi výsledky v těchto testech a prospěchem žáků, který je standardním ukazatelem studijní úspěšnosti.
Název v anglickém jazyce
Correlation between results in General Academic Prerequisities tests and school grade average
Popis výsledku anglicky
The article presents results of an action research at Gymnasium Orlová. Research sample consisted of 100 senior students. Students were separated into three groups and tested by three different GAP tests made by SCIO. The goal of the research was to determine correlations between scores in the GAP tests and students grades in maths, Czech language and overall grade. The correlation between overall scores in the GAP tests and overall grades was medium and negative (correlation coefficients: -0,46; -0,47and -0,51), correlation between scores in verbal section and grades in Czech language was very low to medium and negative (-0,18; -0,43 and -0,51), and correlation between scores in quantitative section and grades in mathematics was low to medium and negative (-0,35; -0,42 and -0,44). Average percentile achieved by girls and boys was 49 and 52 respectively. In the same period boys were evaluated worse than girls in their school reports (girls had average grade 1,606 and boys 1,996).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—