Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Korelace mezi výsledky testů studijních předpokladů a školním prospěchem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F09%3A%230000353" target="_blank" >RIV/47813059:19520/09:#0000353 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Korelace mezi výsledky testů studijních předpokladů a školním prospěchem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Testy studijních předpokladů (TSP) firmy SCIO se čím dál více prosazují v příjimacích řízeních na různé stupně škol. Jsou obvykle složeny ze tří částí: verbálního, analytického a kvantitativního oddílu, čímž testují jazykové, logické a matematické dovednosti žáků. Otázkou však zůstává, zda tyto testy opravdu zjišťují "studijní předpoklady" a zda existuje souvislost (korelace) mezi výsledky v těchto testech a prospěchem žáků, který je standardním ukazatelem studijní úspěšnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Correlation between results in General Academic Prerequisities tests and school grade average

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of an action research at Gymnasium Orlová. Research sample consisted of 100 senior students. Students were separated into three groups and tested by three different GAP tests made by SCIO. The goal of the research was to determine correlations between scores in the GAP tests and students grades in maths, Czech language and overall grade. The correlation between overall scores in the GAP tests and overall grades was medium and negative (correlation coefficients: -0,46; -0,47and -0,51), correlation between scores in verbal section and grades in Czech language was very low to medium and negative (-0,18; -0,43 and -0,51), and correlation between scores in quantitative section and grades in mathematics was low to medium and negative (-0,35; -0,42 and -0,44). Average percentile achieved by girls and boys was 49 and 52 respectively. In the same period boys were evaluated worse than girls in their school reports (girls had average grade 1,606 and boys 1,996).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus