Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Management System in E-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001596" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Management System in E-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development of internet trading systems evokes the need to create new management systems and to continually improve management approaches. Basic condition for the success of an e-commerce system is proper system architecture based on appropriate models using suitable parameters - key indicators and properly configured management system. E-commerce management system must be constructed in such a way to be able to measure quickly and effectively actual internal and external performance indicators and to process them into desired form for managers to have right information at right time. The aim of this paper is to introduce a concept of modern e-commerce architecture and its management system and to define key indicators and source data areas in e-commerce systems. Using key indicators definition a three-layer architecture of e-commerce management decision support system is proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Management System in E-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    Development of internet trading systems evokes the need to create new management systems and to continually improve management approaches. Basic condition for the success of an e-commerce system is proper system architecture based on appropriate models using suitable parameters - key indicators and properly configured management system. E-commerce management system must be constructed in such a way to be able to measure quickly and effectively actual internal and external performance indicators and to process them into desired form for managers to have right information at right time. The aim of this paper is to introduce a concept of modern e-commerce architecture and its management system and to define key indicators and source data areas in e-commerce systems. Using key indicators definition a three-layer architecture of e-commerce management decision support system is proposed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Strategic Management and its Support by Information Systems

  • ISBN

    978-80-248-2444-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    234-246

  • Název nakladatele

    VŠB-TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Čeladná

  • Datum konání akce

    5. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku