Management System in E-commerce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001596" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001596 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Management System in E-commerce
Popis výsledku v původním jazyce
Development of internet trading systems evokes the need to create new management systems and to continually improve management approaches. Basic condition for the success of an e-commerce system is proper system architecture based on appropriate models using suitable parameters - key indicators and properly configured management system. E-commerce management system must be constructed in such a way to be able to measure quickly and effectively actual internal and external performance indicators and to process them into desired form for managers to have right information at right time. The aim of this paper is to introduce a concept of modern e-commerce architecture and its management system and to define key indicators and source data areas in e-commerce systems. Using key indicators definition a three-layer architecture of e-commerce management decision support system is proposed.
Název v anglickém jazyce
Management System in E-commerce
Popis výsledku anglicky
Development of internet trading systems evokes the need to create new management systems and to continually improve management approaches. Basic condition for the success of an e-commerce system is proper system architecture based on appropriate models using suitable parameters - key indicators and properly configured management system. E-commerce management system must be constructed in such a way to be able to measure quickly and effectively actual internal and external performance indicators and to process them into desired form for managers to have right information at right time. The aim of this paper is to introduce a concept of modern e-commerce architecture and its management system and to define key indicators and source data areas in e-commerce systems. Using key indicators definition a three-layer architecture of e-commerce management decision support system is proposed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Strategic Management and its Support by Information Systems
ISBN
978-80-248-2444-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
234-246
Název nakladatele
VŠB-TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Čeladná
Datum konání akce
5. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—