Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pensioner as a customer in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002286" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pensioner as a customer in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with segmentation and marketing potential of significant target age group 50+, which is currently strong market power and the motive of a new marketing direction in the Czech Republic, a pensioner marketing. Paper determinates the basic problem areas as well as definition of segmentation, segmentation criteria, segmentation process and methods and techniques. Further, the Czech population aging issue was identified. The four subsegments of target group 50 - 60 years were formed, characterized and named on the basis of cluster analysis (data processed in analytical program SPSS). These subsegments have got the same demographic, socio-economic and consumer features inside. And at the same time these subsegments are highly dissimilar in comparison with each other. Suitable marketing programs for created subsegments in this determined target group were proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Pensioner as a customer in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with segmentation and marketing potential of significant target age group 50+, which is currently strong market power and the motive of a new marketing direction in the Czech Republic, a pensioner marketing. Paper determinates the basic problem areas as well as definition of segmentation, segmentation criteria, segmentation process and methods and techniques. Further, the Czech population aging issue was identified. The four subsegments of target group 50 - 60 years were formed, characterized and named on the basis of cluster analysis (data processed in analytical program SPSS). These subsegments have got the same demographic, socio-economic and consumer features inside. And at the same time these subsegments are highly dissimilar in comparison with each other. Suitable marketing programs for created subsegments in this determined target group were proposed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Creating Global Competitive Economies, 2020 Vision Planning and Implementation

  • ISBN

    978-0-9860419-1-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown, USA

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    13. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku