Pensioner as a customer in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002286" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002286 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pensioner as a customer in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with segmentation and marketing potential of significant target age group 50+, which is currently strong market power and the motive of a new marketing direction in the Czech Republic, a pensioner marketing. Paper determinates the basic problem areas as well as definition of segmentation, segmentation criteria, segmentation process and methods and techniques. Further, the Czech population aging issue was identified. The four subsegments of target group 50 - 60 years were formed, characterized and named on the basis of cluster analysis (data processed in analytical program SPSS). These subsegments have got the same demographic, socio-economic and consumer features inside. And at the same time these subsegments are highly dissimilar in comparison with each other. Suitable marketing programs for created subsegments in this determined target group were proposed.
Název v anglickém jazyce
Pensioner as a customer in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with segmentation and marketing potential of significant target age group 50+, which is currently strong market power and the motive of a new marketing direction in the Czech Republic, a pensioner marketing. Paper determinates the basic problem areas as well as definition of segmentation, segmentation criteria, segmentation process and methods and techniques. Further, the Czech population aging issue was identified. The four subsegments of target group 50 - 60 years were formed, characterized and named on the basis of cluster analysis (data processed in analytical program SPSS). These subsegments have got the same demographic, socio-economic and consumer features inside. And at the same time these subsegments are highly dissimilar in comparison with each other. Suitable marketing programs for created subsegments in this determined target group were proposed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Creating Global Competitive Economies, 2020 Vision Planning and Implementation
ISBN
978-0-9860419-1-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
Norristown, USA
Místo konání akce
Řím
Datum konání akce
13. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—