Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CHARAKTERISTIKA SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ SEGMENTU 50+

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F10%3A%230000439" target="_blank" >RIV/47813059:19520/10:#0000439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    CHARAKTERISTIKA SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ SEGMENTU 50+

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá problematikou segmentace a marketingového potenciálu významné věkové cílové skupiny 50+, která představuje v současnosti velkou tržní sílu a je motivem ke vzniku nového marketingového směru, tzv. seniorského marketingu. Na základěrealizace primárního šetření byly porovnány dvě skupiny respondentů, a to ve věkové kategorii 50 - 60 let (ekonomicky aktivní) a 61+ (ekonomicky neaktivní) s cílem konstatovat odlišnosti v oblasti demografických, sociálně ekonomických a spotřebitelskýchznaků. Druhou etapou marketingového šetření bylo vytvoření segmentačního profilu cílové skupiny 50 - 60 let a navržení vhodných marketingových programů pro jednotlivé segmenty (klastry) v rámci vymezené cílové skupiny.

  • Název v anglickém jazyce

    The characteristic of segment 50+ consumer behavior

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the segmentation and marketing potential of the specific and significant target group of the population 50+ which could be a goldmine for companies which are planning to target seniors in the near future. This fact could be also the impulse of the new marketing tendency formation - marketing of "grey markets". The attention is given to the outputs of the realized primary marketing research. In terms of these outputs first of all two defined target groups (50 - 60 as an economicalactive versus 61+ as an economical inactive) were confronted to find the differences in the area of the demographic, socio-economic and consumer features. Then the segmentation profile of the target group (50 - 60) was generated and suitable marketing programs for created clusters in this determined target group were proposed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus