Charakteristika spotřebního chování segmentu 50+v Moravskoslezském kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001701" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001701 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakteristika spotřebního chování segmentu 50+v Moravskoslezském kraji
Popis výsledku v původním jazyce
Tato monografie se zabývá problematikou segmentace a marketingového potenciálu významné věkové cílové skupiny 50+, která představuje v současnosti velkou tržní sílu a je motivem ke vzniku nového marketingového směru, tzv. seniorského marketingu. Na základě realizace primárního šetření byly porovnány dvě skupiny respondentů, a to ve věkové kategorii 50 - 60 let (ekonomicky aktivní) a 61+ (ekonomicky neaktivní) s cílem konstatovat odlišnosti v oblasti demografických, sociálně ekonomických a spotřebitelských znaků. Druhou etapou marketingového šetření bylo vytvoření segmentačního profilu cílové skupiny 50 - 60 let a navržení vhodných marketingových programů pro jednotlivé segmenty (klastry) v rámci vymezené cílové skupiny.
Název v anglickém jazyce
Consumer behaviour characterization of the segment 50 + in the Moravian-Silesian region
Popis výsledku anglicky
This monograph focuses on the segmentation and marketing potential of the specific and significant target group of the population 50+ which could be a goldmine for companies which are planning to target seniors in the near future. This fact could be alsothe impulse of the new marketing tendency formation - marketing of "grey markets". The attention is given to the outputs of the realized primary marketing research. In terms of these outputs first of all two defined target groups (50 - 60 as an economical active versus 61+ as an economical inactive) were confronted to find the differences in the area of the demographic, socio-economic and consumer features. Then the segmentation profile of the target group (50 - 60) was generated and suitable marketingprograms for created clusters in this determined target group were proposed.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7248-770-7
Počet stran knihy
131
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Místo vydání
Karviná
Kód UT WoS knihy
—