Marketing Approach to Consumers 50+ in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003599" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003599 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing Approach to Consumers 50+ in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with segmentation and the marketing potential of the significant target age group 50+, which is currently a strong market power and the motive of a new marketing direction in the Czech Republic, a pensioner marketing. The paper determinates the basic problem areas as well as the definition of segmentation, segmentation criteria, segmentation process and methods and techniques. Further, the Czech population aging issue was identified. The four subsegments of the target group 50 - 60 yearswere formed, characterized and named on the basis of cluster analysis (data processed in analytical program SPSS). These subsegments have got the same demographic, socio-economic and consumer features inside. And at the same time these subsegments are highly dissimilar in comparison with each other. Suitable marketing programs for created subsegments in this determined target group were proposed.
Název v anglickém jazyce
Marketing Approach to Consumers 50+ in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with segmentation and the marketing potential of the significant target age group 50+, which is currently a strong market power and the motive of a new marketing direction in the Czech Republic, a pensioner marketing. The paper determinates the basic problem areas as well as the definition of segmentation, segmentation criteria, segmentation process and methods and techniques. Further, the Czech population aging issue was identified. The four subsegments of the target group 50 - 60 yearswere formed, characterized and named on the basis of cluster analysis (data processed in analytical program SPSS). These subsegments have got the same demographic, socio-economic and consumer features inside. And at the same time these subsegments are highly dissimilar in comparison with each other. Suitable marketing programs for created subsegments in this determined target group were proposed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Marketing Research @ Case Studies
ISSN
2165-7009
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—