Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement and Management of Business Performance in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002318" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement and Management of Business Performance in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    If company wants to be successful, the company have to monitor development in external environment but also there is important the measurement of business performance. For the successful achievement of strategic goals the company requires more than justfocusing on the financial aspects of company performance measures. It is necessary to monitor other performance measurement based on new market requirements. Changes in business conditions change the requirements on management systems in three main areas: conception and management techniques, in information security and in profession skills and knowledge base of employees. The decisive role in this is played by customer, product and process innovation and uncertainty to achieve success in the future. That is why the companies deal with the measurement and management of their performance. This paper analyzes and evaluates the performance measurement and management in the Czech Republic on the basis of secondary and primary research.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement and Management of Business Performance in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    If company wants to be successful, the company have to monitor development in external environment but also there is important the measurement of business performance. For the successful achievement of strategic goals the company requires more than justfocusing on the financial aspects of company performance measures. It is necessary to monitor other performance measurement based on new market requirements. Changes in business conditions change the requirements on management systems in three main areas: conception and management techniques, in information security and in profession skills and knowledge base of employees. The decisive role in this is played by customer, product and process innovation and uncertainty to achieve success in the future. That is why the companies deal with the measurement and management of their performance. This paper analyzes and evaluates the performance measurement and management in the Czech Republic on the basis of secondary and primary research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Creating Global Competitive Economics

  • ISBN

    978-0-9860419-1-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Khalid S. Soliman

  • Místo vydání

    Řím

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    13. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku