Corporate Social Responsibility of Small and Medium-sized Enterprises as a Tooll for Strengthening Competitiveness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002372" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002372 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://goo.gl/6BfWUz" target="_blank" >http://goo.gl/6BfWUz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Corporate Social Responsibility of Small and Medium-sized Enterprises as a Tooll for Strengthening Competitiveness
Popis výsledku v původním jazyce
This paper synthesizes the extensive corporate social responsibility (CSR) literature with the reflection of own empirical findings. In the paper it is defined CSR from four perspectives and develop a CSR approach that is based on the research subject. The paper integrates theoretical predictions with empirical findings confronted with reality. We investigate application´s degree of CSR in the Czech small and medium-sized enterprises and demonstrate Czech approach to CSR and define the problem areas, benefits and limitations in the use of CSR by the companies through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms. Conclusions of this paper indicate a possible future development of CSR and uncovered a summary of CSR´ impacts. Paper is contribution to the debate for recognition of the particular role of CSR as a tool for strengthening competitiveness.
Název v anglickém jazyce
Corporate Social Responsibility of Small and Medium-sized Enterprises as a Tooll for Strengthening Competitiveness
Popis výsledku anglicky
This paper synthesizes the extensive corporate social responsibility (CSR) literature with the reflection of own empirical findings. In the paper it is defined CSR from four perspectives and develop a CSR approach that is based on the research subject. The paper integrates theoretical predictions with empirical findings confronted with reality. We investigate application´s degree of CSR in the Czech small and medium-sized enterprises and demonstrate Czech approach to CSR and define the problem areas, benefits and limitations in the use of CSR by the companies through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms. Conclusions of this paper indicate a possible future development of CSR and uncovered a summary of CSR´ impacts. Paper is contribution to the debate for recognition of the particular role of CSR as a tool for strengthening competitiveness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ze 7. mezinárodní vědecké konference - Faktory prosperity podniků v lokálním a globálním prostředí optikou roku 2013
ISBN
978-80-245-1959-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
9-19
Název nakladatele
Nakladatelství Oeconomica, Vysoká škola ekonomická v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—