Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility of Small and Medium-sized Enterprises as a Tooll for Strengthening Competitiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002372" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://goo.gl/6BfWUz" target="_blank" >http://goo.gl/6BfWUz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility of Small and Medium-sized Enterprises as a Tooll for Strengthening Competitiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper synthesizes the extensive corporate social responsibility (CSR) literature with the reflection of own empirical findings. In the paper it is defined CSR from four perspectives and develop a CSR approach that is based on the research subject. The paper integrates theoretical predictions with empirical findings confronted with reality. We investigate application´s degree of CSR in the Czech small and medium-sized enterprises and demonstrate Czech approach to CSR and define the problem areas, benefits and limitations in the use of CSR by the companies through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms. Conclusions of this paper indicate a possible future development of CSR and uncovered a summary of CSR´ impacts. Paper is contribution to the debate for recognition of the particular role of CSR as a tool for strengthening competitiveness.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility of Small and Medium-sized Enterprises as a Tooll for Strengthening Competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    This paper synthesizes the extensive corporate social responsibility (CSR) literature with the reflection of own empirical findings. In the paper it is defined CSR from four perspectives and develop a CSR approach that is based on the research subject. The paper integrates theoretical predictions with empirical findings confronted with reality. We investigate application´s degree of CSR in the Czech small and medium-sized enterprises and demonstrate Czech approach to CSR and define the problem areas, benefits and limitations in the use of CSR by the companies through empirical mapping via questionnaire technique with 229 firms. Conclusions of this paper indicate a possible future development of CSR and uncovered a summary of CSR´ impacts. Paper is contribution to the debate for recognition of the particular role of CSR as a tool for strengthening competitiveness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník ze 7. mezinárodní vědecké konference - Faktory prosperity podniků v lokálním a globálním prostředí optikou roku 2013

  • ISBN

    978-80-245-1959-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    9-19

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Oeconomica, Vysoká škola ekonomická v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku