Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students´ Value Attitudes Based on the Method of Semantic Differential

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002682" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students´ Value Attitudes Based on the Method of Semantic Differential

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents value attitudes of students studying at Grammar School with Polish language of instruction in Český Těšín related to the concept of ideal teacher and real teacher. The school provides education for Polish minority in the region of Těšín Silesia and their students are educated in specific conditions of bilingualism and biculturalism. The analysis of their value attitudes reflect the fact that the students grow up in a different socio-cultural environment emphasizing the region, its historic specifics, and they mostly have parents who also used to attend the same school in the past. The main part of the paper focuses on the anevaluation of the questionnaire survey based on the method of the Semantic Differential distributed to the Polish students.

  • Název v anglickém jazyce

    Students´ Value Attitudes Based on the Method of Semantic Differential

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents value attitudes of students studying at Grammar School with Polish language of instruction in Český Těšín related to the concept of ideal teacher and real teacher. The school provides education for Polish minority in the region of Těšín Silesia and their students are educated in specific conditions of bilingualism and biculturalism. The analysis of their value attitudes reflect the fact that the students grow up in a different socio-cultural environment emphasizing the region, its historic specifics, and they mostly have parents who also used to attend the same school in the past. The main part of the paper focuses on the anevaluation of the questionnaire survey based on the method of the Semantic Differential distributed to the Polish students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    200-205

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    5. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku