Students´ Value Attitudes Based on the Method of Semantic Differential
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002682" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002682 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students´ Value Attitudes Based on the Method of Semantic Differential
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents value attitudes of students studying at Grammar School with Polish language of instruction in Český Těšín related to the concept of ideal teacher and real teacher. The school provides education for Polish minority in the region of Těšín Silesia and their students are educated in specific conditions of bilingualism and biculturalism. The analysis of their value attitudes reflect the fact that the students grow up in a different socio-cultural environment emphasizing the region, its historic specifics, and they mostly have parents who also used to attend the same school in the past. The main part of the paper focuses on the anevaluation of the questionnaire survey based on the method of the Semantic Differential distributed to the Polish students.
Název v anglickém jazyce
Students´ Value Attitudes Based on the Method of Semantic Differential
Popis výsledku anglicky
The paper presents value attitudes of students studying at Grammar School with Polish language of instruction in Český Těšín related to the concept of ideal teacher and real teacher. The school provides education for Polish minority in the region of Těšín Silesia and their students are educated in specific conditions of bilingualism and biculturalism. The analysis of their value attitudes reflect the fact that the students grow up in a different socio-cultural environment emphasizing the region, its historic specifics, and they mostly have parents who also used to attend the same school in the past. The main part of the paper focuses on the anevaluation of the questionnaire survey based on the method of the Semantic Differential distributed to the Polish students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th International Conference Efficiency and Responsibility in Education
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
200-205
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
5. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—