Knowledge of Regional Brands in Moravian-Silesian Region
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002739" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002739 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6840-2014-114" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6840-2014-114</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6840-2014-114" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6840-2014-114</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Knowledge of Regional Brands in Moravian-Silesian Region
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with regional brands in the Moravian-Silesian region in the Czech Republic. Research was focused on finding out if consumers know regional brands and how this knowledge depends on demographic factors. The data were obtained by questionnaire survey and analysed by IBM SPSS. From the thousands of respondents the representative sample of 719 for MS region was created based on demographic factors of gender, age, education and income. The research analysis disclosed that consumer knowledgeof regional brands in MS region depends on education and income and is independent on gender and age.
Název v anglickém jazyce
Knowledge of Regional Brands in Moravian-Silesian Region
Popis výsledku anglicky
This article deals with regional brands in the Moravian-Silesian region in the Czech Republic. Research was focused on finding out if consumers know regional brands and how this knowledge depends on demographic factors. The data were obtained by questionnaire survey and analysed by IBM SPSS. From the thousands of respondents the representative sample of 719 for MS region was created based on demographic factors of gender, age, education and income. The research analysis disclosed that consumer knowledgeof regional brands in MS region depends on education and income and is independent on gender and age.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XVII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách
ISBN
978-80-210-6840-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
880-886
Název nakladatele
Neuvedeno
Místo vydání
Neuvedeno
Místo konání akce
Hustopeče
Datum konání akce
18. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—