ASPEKTY ÚROVNĚ DAŇOVÉ VZDĚLANOSTI VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003717" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003717 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ASPEKTY ÚROVNĚ DAŇOVÉ VZDĚLANOSTI VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the research of tax literacy of university students on the School of Business Administration in Karvina. Tax legislation significantly affects the business and social environment in the Czech Republic. Hence the School of BusinessAdministration in Karvina provides its students with key information on field of taxation and fiscal policy. Specificity of teaching taxes and tax policy consists in linking academic education with vocational qualification. The aim of the research is toidentify and verify the extent to which teaching subjects, dealing with tax issues, affects the level of students' knowledge in connection with a chosen type of studies. The research focuses on the tax knowledge of students from Bachelor and Follow-up Masters degree programmes, both full-time and part-time forms of studies. The questionnaire is aimed at verifying the basic tax literacy of students. To determine whether there is a significant difference in students' knowledge the chi-squa
Název v anglickém jazyce
Aspects of tax education level of University students
Popis výsledku anglicky
The article deals with the research of tax literacy of university students on the School of Business Administration in Karvina. Tax legislation significantly affects the business and social environment in the Czech Republic. Hence the School of BusinessAdministration in Karvina provides its students with key information on field of taxation and fiscal policy. Specificity of teaching taxes and tax policy consists in linking academic education with vocational qualification. The aim of the research is toidentify and verify the extent to which teaching subjects, dealing with tax issues, affects the level of students' knowledge in connection with a chosen type of studies. The research focuses on the tax knowledge of students from Bachelor and Follow-up Masters degree programmes, both full-time and part-time forms of studies. The questionnaire is aimed at verifying the basic tax literacy of students. To determine whether there is a significant difference in students' knowledge the chi-squa
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XV
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
80-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—