Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Tax Education in a Business School: a Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010642" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010642 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3311/PPso.8486" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3311/PPso.8486</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3311/PPso.8486" target="_blank" >10.3311/PPso.8486</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Tax Education in a Business School: a Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tax legislation affects the business and social environment in the Czech Republic significantly. Therefore, the objective of the School of Business Administration in Karviná is to provide students with key information concerning taxes and tax policy of the state within their courses. Emphasis is put on theoretical knowledge and its practical application including the advancement in the field of direct and indirect taxes. Frequent changes in tax legislation and the state's approach to tax policy particularly are one of the fundamental teaching specifics in this area. Specificity of teaching taxes and tax policy consists in linking academic education with vocational one. The article follows up the research on the level of tax education of university students. The objective of the research is to determine and verify the extent to which teaching subjects, dealing with tax issues, affects the level of students' knowledge in connection with a chosen type of studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Tax Education in a Business School: a Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Tax legislation affects the business and social environment in the Czech Republic significantly. Therefore, the objective of the School of Business Administration in Karviná is to provide students with key information concerning taxes and tax policy of the state within their courses. Emphasis is put on theoretical knowledge and its practical application including the advancement in the field of direct and indirect taxes. Frequent changes in tax legislation and the state's approach to tax policy particularly are one of the fundamental teaching specifics in this area. Specificity of teaching taxes and tax policy consists in linking academic education with vocational one. The article follows up the research on the level of tax education of university students. The objective of the research is to determine and verify the extent to which teaching subjects, dealing with tax issues, affects the level of students' knowledge in connection with a chosen type of studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50205 - Accounting

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Periodica Polytechnica Social and Management Sciences

  • ISSN

    1416-3837

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    113-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84975154469