Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing the Level of Tax Literacy of Students of Bachelor Study Programmes in Economics at Faculties of Economics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43920998" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43920998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2478/danb-2021-0020" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/danb-2021-0020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/danb-2021-0020" target="_blank" >10.2478/danb-2021-0020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing the Level of Tax Literacy of Students of Bachelor Study Programmes in Economics at Faculties of Economics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is devoted to the issue of tax literacy, where the aim is to identify factors that affect the level of tax literacy of students of economics at the bachelor&apos;s degree level in the Czech Republic. Through a questionnaire survey, students&apos; knowledge was tested and research hypotheses were verified using statistical and econometric methods. The survey showed that the level of tax literacy of the defined sample of respondents was satisfactory. Moreover, it was found that this knowledge is mainly influenced by the factor of taking courses with a focus on tax issues and the respondent&apos;s own perception of the level of tax literacy. Specifically, respondents who had taken a tax course or considered themselves tax literate had, on average, five percentage points higher scores on the tax literacy test. On the other hand, the gender of the respondent can be considered a statistically insignificant factor.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing the Level of Tax Literacy of Students of Bachelor Study Programmes in Economics at Faculties of Economics

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is devoted to the issue of tax literacy, where the aim is to identify factors that affect the level of tax literacy of students of economics at the bachelor&apos;s degree level in the Czech Republic. Through a questionnaire survey, students&apos; knowledge was tested and research hypotheses were verified using statistical and econometric methods. The survey showed that the level of tax literacy of the defined sample of respondents was satisfactory. Moreover, it was found that this knowledge is mainly influenced by the factor of taking courses with a focus on tax issues and the respondent&apos;s own perception of the level of tax literacy. Specifically, respondents who had taken a tax course or considered themselves tax literate had, on average, five percentage points higher scores on the tax literacy test. On the other hand, the gender of the respondent can be considered a statistically insignificant factor.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    DANUBE: Law and Economics Review

  • ISSN

    1804-6746

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    308-323

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85123978313