Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing Financial Literacy of Young Adults From the South Bohemian Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899612" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899612 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-14822-proceedings-2019" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-14822-proceedings-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing Financial Literacy of Young Adults From the South Bohemian Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Main goal of this paper is to inform about results of a research, which examined factors influencing financial literacy levels of young adults from the South Bohemian region. The factors considered were: high school, gender, family background (parent education) and students’ study focus. The data was obtained through a questionnaire survey and a didactic test, attended by 310 students aged 18 - 21 (245 students of the 1st year of the bachelor&apos;s study program Specialization in Pedagogy at the Faculty of Education at the University of South Bohemia, 65 students from South Bohemian Grammar Schools). On the basis of the statistical analysis, it was found that among the factors that had a significant impact on the students’ results were students’ study focus and type of school. The influence of gender and family background has not been proven.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Financial Literacy of Young Adults From the South Bohemian Region

  • Popis výsledku anglicky

    Main goal of this paper is to inform about results of a research, which examined factors influencing financial literacy levels of young adults from the South Bohemian region. The factors considered were: high school, gender, family background (parent education) and students’ study focus. The data was obtained through a questionnaire survey and a didactic test, attended by 310 students aged 18 - 21 (245 students of the 1st year of the bachelor&apos;s study program Specialization in Pedagogy at the Faculty of Education at the University of South Bohemia, 65 students from South Bohemian Grammar Schools). On the basis of the statistical analysis, it was found that among the factors that had a significant impact on the students’ results were students’ study focus and type of school. The influence of gender and family background has not been proven.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Conference Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    120-128

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500016