Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Services Marketing as a Way of Ensuring the Small and Medium Enterprises Competitiveness in EU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010621" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010621 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Services Marketing as a Way of Ensuring the Small and Medium Enterprises Competitiveness in EU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to highlight the importance of the competitiveness of SMEs in the European Union. The attention is focused on the marketing tools use of SMEs in the area of services business. The theoretical part of the paper determinates the basic problem area as services marketing. The main objective of this paper was to characterize the marketing behaviour of small and medium enterprises in the services market within the elements of the marketing mix 4P with emphasis on ensuring their own competitiveness. The primary marketing research using the method of questioning was realized to ensure adequate data. 192 companies were involved in marketing survey, 66 % of micro companies up to 10 employees, 23 % of small companies up to 50 employees and 11 % of medium-sized companies up to 250 employees. Only 22 % of companies consider the change of product offerings in order to increase their competitiveness. The vast majority of surveyed companies (73 %) don´t consider price changes of se rvices and 78 % of companies don´t consider distribution strategy changes to improve the competiveness of their business. Micro, small and medium-sized companies extensively use the brand (company name), logo in communication with customers to differentiate from the competition.

  • Název v anglickém jazyce

    Services Marketing as a Way of Ensuring the Small and Medium Enterprises Competitiveness in EU

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to highlight the importance of the competitiveness of SMEs in the European Union. The attention is focused on the marketing tools use of SMEs in the area of services business. The theoretical part of the paper determinates the basic problem area as services marketing. The main objective of this paper was to characterize the marketing behaviour of small and medium enterprises in the services market within the elements of the marketing mix 4P with emphasis on ensuring their own competitiveness. The primary marketing research using the method of questioning was realized to ensure adequate data. 192 companies were involved in marketing survey, 66 % of micro companies up to 10 employees, 23 % of small companies up to 50 employees and 11 % of medium-sized companies up to 250 employees. Only 22 % of companies consider the change of product offerings in order to increase their competitiveness. The vast majority of surveyed companies (73 %) don´t consider price changes of se rvices and 78 % of companies don´t consider distribution strategy changes to improve the competiveness of their business. Micro, small and medium-sized companies extensively use the brand (company name), logo in communication with customers to differentiate from the competition.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings 14th International Scientific Conference Economic Policy in the European

  • ISBN

    978-80-7510-210-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    434-442

  • Název nakladatele

    SU Opava, OPF Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Petrovice u Karviné

  • Datum konání akce

    14. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000403638200046