Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation of the Entrepreneurial Education on the European Level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F18%3A00011146" target="_blank" >RIV/47813059:19520/18:00011146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation of the Entrepreneurial Education on the European Level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with entrepreneurial education within the international project ECMT. According to the European Union directives, the entrepreneurial learning should develop business knowledge and essential skills and attitudes including creativity, initiative, tenacity, teamwork, understanding of risk, and a sense of responsibility. The goal of the paper is to evaluate innovative methods in teaching business on European level from students perspective using the example of the international cooperation within Erasmus+ programme. The article tackles an international project which significantly contributes to the development of entrepreneurial, intercultural and communicative competence. The evaluation of innovative teaching methods are based on the students self-reflective journals and essays.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation of the Entrepreneurial Education on the European Level

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with entrepreneurial education within the international project ECMT. According to the European Union directives, the entrepreneurial learning should develop business knowledge and essential skills and attitudes including creativity, initiative, tenacity, teamwork, understanding of risk, and a sense of responsibility. The goal of the paper is to evaluate innovative methods in teaching business on European level from students perspective using the example of the international cooperation within Erasmus+ programme. The article tackles an international project which significantly contributes to the development of entrepreneurial, intercultural and communicative competence. The evaluation of innovative teaching methods are based on the students self-reflective journals and essays.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 18th International Conference Economic Policy in the European Union Member Countries

  • ISBN

    978-80-7510-289-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    135-139

  • Název nakladatele

    OPF SU

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Čeladná

  • Datum konání akce

    12. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku