Profesní představy vysokoškoláků v rámci vyjasňování hodnotové a profesní orientace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F18%3A00011175" target="_blank" >RIV/47813059:19520/18:00011175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.euroguidance.sk" target="_blank" >http://www.euroguidance.sk</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní představy vysokoškoláků v rámci vyjasňování hodnotové a profesní orientace
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je konceptualizovat hodnotovou a profesní orientaci vysokoškoláků a srovnat jejich profesní typy podle pohlaví. Konceptualizace hodnotové a profesní orientace v kombinaci s klasifikací profesních typů podle Hollanda jsou východiskem k vyjasňování profesních představ vybraných vysokoškoláků. Výzkumnou metodou k získání kvalitativních empirických dat do případové studie jsou strukturované ohniskové skupiny a výběrovými soubory jsou vysokoškoláci SU OPF v Karviné. Výsledky analýzy empirických dat podle profesních typů vybraných vysokoškoláků jsou interpretovány při vyjasňování profesních představ v rámci jejich hodnotové a profesní orientace. Závěr diskutuje a potvrzuje vliv pohlaví na vyjasňování hodnotové a profesní orientace vybraných vysokoškoláků a rozdíly v jejich profesních typech.
Název v anglickém jazyce
Professional Concepts of University students in Frame Clarification of Value and Professional Orientation
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to conceptualize the value and professional orientation of university students and to compare their professional types by gender. The conceptualization of value and professional orientation combined with the classification of professional types according to Holland are the starting point for clarifying the professional ideas of selected undergraduates. The research method for obtaining qualitative empirical data into a case study is structured focus groups and the sample sets are undergraduates of the School of Business Administration of the Silesian University in Karvina. The results of the empirical data analysis according to the professional types of selected undergraduates are interpreted to clarify the professional concepts within their value and professional orientation. The conclusion discusses and confirms the influence of gender on clarifying the value and professional orientation of selected undergraduates and the differences in their professional type s.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kariérové poradenstvo v teórii a praxi
ISSN
1338-8231
e-ISSN
—
Svazek periodika
R20
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
28-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—