Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University Students’ Group Culture Formation within Role Profiles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000018" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.slu.cz/opf/cz/ovvvedeckecasopisy" target="_blank" >https://www.slu.cz/opf/cz/ovvvedeckecasopisy</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2019.008" target="_blank" >10.25142/aak.2019.008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University Students’ Group Culture Formation within Role Profiles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this work is to provide a conceptualization and comparison of Belbin’s group roles for selected university students with the archetypes for their group culture. Its first chapter describes Belbin’s concept of the workgroup and the typology for Belbin’s group roles. The second chapter introduces the methodology of a case study performed using structured focus groups at Silesian University’s School of Business Administration in the 2017/2018 academic year and its empirical data specification methods. The third chapter compares and interprets the outputs of this case study that examines role profiles in the group culture models of selected university students based on their type of study program. The conclusion analyzes and confirms the usefulness of university students’ acts of self-reflection and critical thinking for the formation of specific archetypes within what previous studies have termed group culture.

  • Název v anglickém jazyce

    University Students’ Group Culture Formation within Role Profiles

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this work is to provide a conceptualization and comparison of Belbin’s group roles for selected university students with the archetypes for their group culture. Its first chapter describes Belbin’s concept of the workgroup and the typology for Belbin’s group roles. The second chapter introduces the methodology of a case study performed using structured focus groups at Silesian University’s School of Business Administration in the 2017/2018 academic year and its empirical data specification methods. The third chapter compares and interprets the outputs of this case study that examines role profiles in the group culture models of selected university students based on their type of study program. The conclusion analyzes and confirms the usefulness of university students’ acts of self-reflection and critical thinking for the formation of specific archetypes within what previous studies have termed group culture.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

    2533-7610

  • Svazek periodika

    XIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    94-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus