University Students’ Group Culture Formation within Role Profiles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000018" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.slu.cz/opf/cz/ovvvedeckecasopisy" target="_blank" >https://www.slu.cz/opf/cz/ovvvedeckecasopisy</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2019.008" target="_blank" >10.25142/aak.2019.008</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
University Students’ Group Culture Formation within Role Profiles
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this work is to provide a conceptualization and comparison of Belbin’s group roles for selected university students with the archetypes for their group culture. Its first chapter describes Belbin’s concept of the workgroup and the typology for Belbin’s group roles. The second chapter introduces the methodology of a case study performed using structured focus groups at Silesian University’s School of Business Administration in the 2017/2018 academic year and its empirical data specification methods. The third chapter compares and interprets the outputs of this case study that examines role profiles in the group culture models of selected university students based on their type of study program. The conclusion analyzes and confirms the usefulness of university students’ acts of self-reflection and critical thinking for the formation of specific archetypes within what previous studies have termed group culture.
Název v anglickém jazyce
University Students’ Group Culture Formation within Role Profiles
Popis výsledku anglicky
The aim of this work is to provide a conceptualization and comparison of Belbin’s group roles for selected university students with the archetypes for their group culture. Its first chapter describes Belbin’s concept of the workgroup and the typology for Belbin’s group roles. The second chapter introduces the methodology of a case study performed using structured focus groups at Silesian University’s School of Business Administration in the 2017/2018 academic year and its empirical data specification methods. The third chapter compares and interprets the outputs of this case study that examines role profiles in the group culture models of selected university students based on their type of study program. The conclusion analyzes and confirms the usefulness of university students’ acts of self-reflection and critical thinking for the formation of specific archetypes within what previous studies have termed group culture.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
2533-7610
Svazek periodika
XIX
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
94-105
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—