Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Segmenting of Czech Millenials by chosen factors in relation to mobile phone usage behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000102" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Segmenting of Czech Millenials by chosen factors in relation to mobile phone usage behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For the purpose of choosing the appropriate tools of marketing communications the company needs to collect, analyse and interpret the data about its customers. It is not enough to collect just geographic or demographic data anymore, it is necessary to accumulate also the psychographic and behavioural ones. According to these data the companies can segment their customers to groups, so they can find out, what segment or segments are suitable for them to serve. Based on the remuneration and size of the Millennials generation this study is focused on this segment. They are segmenting on the basis of chosen demographic factors, like gender, age and education and psychographic factors, like optimism, rationality, traditionality and healthy lifestyle. The Chi-Square test was used to find relations among investigated variables and cluster analysis was used for segmenting the Millennials. Two clusters of this segment were created, what can help the companies to better understand of this specific segment of consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Segmenting of Czech Millenials by chosen factors in relation to mobile phone usage behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    For the purpose of choosing the appropriate tools of marketing communications the company needs to collect, analyse and interpret the data about its customers. It is not enough to collect just geographic or demographic data anymore, it is necessary to accumulate also the psychographic and behavioural ones. According to these data the companies can segment their customers to groups, so they can find out, what segment or segments are suitable for them to serve. Based on the remuneration and size of the Millennials generation this study is focused on this segment. They are segmenting on the basis of chosen demographic factors, like gender, age and education and psychographic factors, like optimism, rationality, traditionality and healthy lifestyle. The Chi-Square test was used to find relations among investigated variables and cluster analysis was used for segmenting the Millennials. Two clusters of this segment were created, what can help the companies to better understand of this specific segment of consumers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity 2019 – Offline is the new online

  • ISBN

    9788057200383

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    439-454

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie UCM

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku