Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Ratio of Sense and Sensibility in Decision Buying Process of Millennials in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F19%3AA0000030" target="_blank" >RIV/47813059:19520/19:A0000030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Ratio of Sense and Sensibility in Decision Buying Process of Millennials in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The generations, located on the market, dispose of many characteristics, by which they are distinguished from the others. These characteristics or the different perceptions of concerns are the consequence of the era and environment, in which they were growing up. There are many opinions of the authors about every generation, but Millennials protrude a bit. This generation is specific because of its thinking of the brands. The members of this generation tend to be loyal customers in the case when the company fulfils their wishes. From this point of view there is need to find out if the Millennials are oriented more to the functions or the emotional aspects of the brands. According to these findings the companies can choose the right way of communication with this target group. Questionnaire as the primary research technique was used to investigate if the Millennials are more influenced by the sense or sensibility in the decision buying process. The influence of these aspects on motivation for purchasing distinguishes according to different demographic factors.

  • Název v anglickém jazyce

    The Ratio of Sense and Sensibility in Decision Buying Process of Millennials in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The generations, located on the market, dispose of many characteristics, by which they are distinguished from the others. These characteristics or the different perceptions of concerns are the consequence of the era and environment, in which they were growing up. There are many opinions of the authors about every generation, but Millennials protrude a bit. This generation is specific because of its thinking of the brands. The members of this generation tend to be loyal customers in the case when the company fulfils their wishes. From this point of view there is need to find out if the Millennials are oriented more to the functions or the emotional aspects of the brands. According to these findings the companies can choose the right way of communication with this target group. Questionnaire as the primary research technique was used to investigate if the Millennials are more influenced by the sense or sensibility in the decision buying process. The influence of these aspects on motivation for purchasing distinguishes according to different demographic factors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises

  • ISBN

    9788075103390

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    42-51

  • Název nakladatele

    SU Opava, OPF Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Petrvovice u Karviné

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000519107000006