Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Behaviour and Private Donations: The Effect of Marketing Communication and the Reputation of Non-profit Organisations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F20%3AA0000139" target="_blank" >RIV/47813059:19520/20:A0000139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-47380-8_15" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-47380-8_15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-47380-8_15" target="_blank" >10.1007/978-3-030-47380-8_15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Behaviour and Private Donations: The Effect of Marketing Communication and the Reputation of Non-profit Organisations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this chapter is to determine an optimal communication mix with donors in non-profit organisations within a social marketing concept based on the reputation of an organisation. Each donor or end-user of social services or products fills the role of “non-profit organisation customers”. This relationship is influenced by trust, transparency and communication with public supporters. The case study is conducted using mixed methods based on secondary data (eight well-known concepts will be analysed), and primary data survey based on 87 interviews will be presented to determine the optimal communication strategy to minimise barriers and motivate donors to support selected non-profit projects. Four research questions will be answered, pertaining to: (1) the means of communication by which to share information about donations, (2) which communication channels are negatively ranked by donors, (3) the best concept of the communication mix in case studies, and (4) the worst concept of communication.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Behaviour and Private Donations: The Effect of Marketing Communication and the Reputation of Non-profit Organisations

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this chapter is to determine an optimal communication mix with donors in non-profit organisations within a social marketing concept based on the reputation of an organisation. Each donor or end-user of social services or products fills the role of “non-profit organisation customers”. This relationship is influenced by trust, transparency and communication with public supporters. The case study is conducted using mixed methods based on secondary data (eight well-known concepts will be analysed), and primary data survey based on 87 interviews will be presented to determine the optimal communication strategy to minimise barriers and motivate donors to support selected non-profit projects. Four research questions will be answered, pertaining to: (1) the means of communication by which to share information about donations, (2) which communication channels are negatively ranked by donors, (3) the best concept of the communication mix in case studies, and (4) the worst concept of communication.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Perspectives on Consumer Behaviour

  • ISBN

    9783030473792

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    319-338

  • Počet stran knihy

    338

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly