The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F20%3AA0000178" target="_blank" >RIV/47813059:19520/20:A0000178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://inproforum.ef.jcu.cz/INP2020" target="_blank" >http://inproforum.ef.jcu.cz/INP2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises
Popis výsledku v původním jazyce
Organizations everywhere, of all types and sizes, are under constant pressure to improve their business performance. Strategic planning consists of integrated decisions, ac-tions or plans that will help to achieve target goals. In this research study, strategic planning was investigated as factor influencing the business success of retail enterprises. The objective of the paper is to investigate the effect of strategic planning of Czech retail enterprises on their business success. The strategic planning in Czech retail enterprises has been researched with the method of oral questioning, and the main instrument was a questionnaire.The sample consisted of 362 Czech retail enterprises which are located in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises
Popis výsledku anglicky
Organizations everywhere, of all types and sizes, are under constant pressure to improve their business performance. Strategic planning consists of integrated decisions, ac-tions or plans that will help to achieve target goals. In this research study, strategic planning was investigated as factor influencing the business success of retail enterprises. The objective of the paper is to investigate the effect of strategic planning of Czech retail enterprises on their business success. The strategic planning in Czech retail enterprises has been researched with the method of oral questioning, and the main instrument was a questionnaire.The sample consisted of 362 Czech retail enterprises which are located in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM Business Cycles – more than Economic Phenomena
ISBN
9788073948245
ISSN
—
e-ISSN
2336-6788
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
150-154
Název nakladatele
University of South Bohemia in České Budějovice
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—