Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F20%3AA0000178" target="_blank" >RIV/47813059:19520/20:A0000178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://inproforum.ef.jcu.cz/INP2020" target="_blank" >http://inproforum.ef.jcu.cz/INP2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organizations everywhere, of all types and sizes, are under constant pressure to improve their business performance. Strategic planning consists of integrated decisions, ac-tions or plans that will help to achieve target goals. In this research study, strategic planning was investigated as factor influencing the business success of retail enterprises. The objective of the paper is to investigate the effect of strategic planning of Czech retail enterprises on their business success. The strategic planning in Czech retail enterprises has been researched with the method of oral questioning, and the main instrument was a questionnaire.The sample consisted of 362 Czech retail enterprises which are located in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    Organizations everywhere, of all types and sizes, are under constant pressure to improve their business performance. Strategic planning consists of integrated decisions, ac-tions or plans that will help to achieve target goals. In this research study, strategic planning was investigated as factor influencing the business success of retail enterprises. The objective of the paper is to investigate the effect of strategic planning of Czech retail enterprises on their business success. The strategic planning in Czech retail enterprises has been researched with the method of oral questioning, and the main instrument was a questionnaire.The sample consisted of 362 Czech retail enterprises which are located in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM Business Cycles – more than Economic Phenomena

  • ISBN

    9788073948245

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-6788

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    150-154

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku