Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Decision-Making in the Presence of a Compromise Alternative: Limits and Moderators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F20%3AA0000180" target="_blank" >RIV/47813059:19520/20:A0000180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Decision-Making in the Presence of a Compromise Alternative: Limits and Moderators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The compromise effect is reported to occur when an alternative described by certain attributes and characteristics is more preferred by consumers when it is introduced into a choice set as a middle-option rather than an extreme alternative. Using the compromise strategy in their decision-making helps consumers to lower the uncertainty and risks that every decision brings and minimize possible losses. While this effect is believed to be robust and was explored in different areas beside consumer research and marketing, there are still numerous factors that might moderate or fully diminish the compromise effect. Firms designing their product lines or product offers in a way that would support the compromise effect should be aware of existence of these factors. The goal of this paper is to indicate the factors, which might influence the strength of the effect. The paper categorizes the factors depending on two aspects: whether they influence the decision-making process or not and whether the factor is connected to the consumers’ characteristics or the characteristics of the concrete decision-making. The paper employs the research method of literature analysis of previously published studies about the topic.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Decision-Making in the Presence of a Compromise Alternative: Limits and Moderators

  • Popis výsledku anglicky

    The compromise effect is reported to occur when an alternative described by certain attributes and characteristics is more preferred by consumers when it is introduced into a choice set as a middle-option rather than an extreme alternative. Using the compromise strategy in their decision-making helps consumers to lower the uncertainty and risks that every decision brings and minimize possible losses. While this effect is believed to be robust and was explored in different areas beside consumer research and marketing, there are still numerous factors that might moderate or fully diminish the compromise effect. Firms designing their product lines or product offers in a way that would support the compromise effect should be aware of existence of these factors. The goal of this paper is to indicate the factors, which might influence the strength of the effect. The paper categorizes the factors depending on two aspects: whether they influence the decision-making process or not and whether the factor is connected to the consumers’ characteristics or the characteristics of the concrete decision-making. The paper employs the research method of literature analysis of previously published studies about the topic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity: COVID-2.0

  • ISBN

    9788057201076

  • ISSN

    2729-7527

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    321-330

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    11. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku