Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pomáhá informace o značce spotřebitelům učinit rozhodnutí za přítomnosti kompromisu?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F21%3AA0000262" target="_blank" >RIV/47813059:19520/21:A0000262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://conferences.euba.sk/merkur/images/proceedings/merkur_2021.pdf" target="_blank" >https://conferences.euba.sk/merkur/images/proceedings/merkur_2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pomáhá informace o značce spotřebitelům učinit rozhodnutí za přítomnosti kompromisu?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Porozumění chování spotřebitele a tomu, jak spotřebitelé volí mezi dostupnými alternativami je jednou z klíčových, ale také nejvíce komplexních úloh v marketingu. Podle literatury větší počet alternativ nebo atributů v nabídce ne vždy pomáhá spotřebitelům najít nejvhodnější produkt, naopak složitější rozhodování může vést k odložení volby. Na druhou stranu kontextové efekty včetně efektu kompromisu snižují složitost volby a mohou 'pošťouchnout' spotřebitele k volbě prostřední alternativy. Tento článek se zaměřuje na interakci mezi kontextem rozhodovacího setu a značkou jakožto dodatečnou informací o alternativách a jejich vlivem na odložení volby u dvou produktových kategorií. Analýzou rozhodování 1 050 respondentů v online dotazníku byly zjištěny různé výsledky u obou zkoumaných produktů.

  • Název v anglickém jazyce

    Does brand information help consumers make a choice in the presence of a compromise?

  • Popis výsledku anglicky

    Studying the consumer behavior and how consumers choose among available alternatives is one of the key yet most complex tasks in marketing. The evidence in the literature suggests that the bigger number of alternatives or attributes does not always help consumers to find the most valuable product in the choice set, but raising complexity of decision-making might lead to choice deferral instead. On the other hand, the context effects, including the compromise effect, are suggested to lesser the choice difficulty and nudge the consumers to make a choice in favour of a compromise alternative. In the current paper, we focus on the interaction of choice set context and the brand as additional information about the product alternatives and their impact on the choice deferral for the two observed product categories. The choices of 1,050 respondents in an online survey experiment are analysed with the results implying variable results for the two examined product categories.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Merkúr 2021: Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists.

  • ISBN

    9788022549097

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    151-160

  • Název nakladatele

    Vydavateľstvo EKONÓM, University of Economics in Bratislava Slovak Republic

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    10. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku