Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer’s Choice of Purchasing Channel: Do Channel Characteristic, Brand, and Loyalty Matter When Shopping in Hybrid Retailers?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F21%3AA0000197" target="_blank" >RIV/47813059:19520/21:A0000197 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/13/5/2453" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/13/5/2453</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13052453" target="_blank" >10.3390/su13052453</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer’s Choice of Purchasing Channel: Do Channel Characteristic, Brand, and Loyalty Matter When Shopping in Hybrid Retailers?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on investigating the importance of factors that affect customers in both environments. Data were obtained from 1021 respondents using an online panel from the IPSOS research company in Czechia in 2019. Two content analyses were used to obtain results. Attention was also focused on the perception of brand/loyalty in shifting retailers to the online environment or offline environment. The aim of the paper is to find out what factors and how they influence customers when deciding of purchasing channel. The results show the choice of channel is influenced by factors given by channel benefits, the product, brand perception, loyalty, and customer characteristics. Within hybrid retailers, the most preferred purchasing channel is still the offline channel. However, the results also show a significant impact of brand perception and loyalty in the transition of hybrid retailers to a purely online or offline environment, which significantly opens up opportunities for retailing management within sustainable brand management.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer’s Choice of Purchasing Channel: Do Channel Characteristic, Brand, and Loyalty Matter When Shopping in Hybrid Retailers?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on investigating the importance of factors that affect customers in both environments. Data were obtained from 1021 respondents using an online panel from the IPSOS research company in Czechia in 2019. Two content analyses were used to obtain results. Attention was also focused on the perception of brand/loyalty in shifting retailers to the online environment or offline environment. The aim of the paper is to find out what factors and how they influence customers when deciding of purchasing channel. The results show the choice of channel is influenced by factors given by channel benefits, the product, brand perception, loyalty, and customer characteristics. Within hybrid retailers, the most preferred purchasing channel is still the offline channel. However, the results also show a significant impact of brand perception and loyalty in the transition of hybrid retailers to a purely online or offline environment, which significantly opens up opportunities for retailing management within sustainable brand management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability (Switzerland)

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    1-18

  • Kód UT WoS článku

    000628585000001

  • EID výsledku v databázi Scopus