Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Online Education by the Czech Population in the European Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F21%3AA0000231" target="_blank" >RIV/47813059:19520/21:A0000231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/10857/9638" target="_blank" >https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL/article/view/10857/9638</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31261/IJREL.2021.7.1.08" target="_blank" >10.31261/IJREL.2021.7.1.08</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Online Education by the Czech Population in the European Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with online educational courses in the Czech Republic. The subject of the investigation is the participation of individuals between 16–74 years of age in online education in the Czech Republic and its development. The investigation also focuses on the computer skills of individuals and their development between 2005–2014, and also in 2017, depending on data availability. All the above-mentioned indicators were analysed and compared to the situation in the neighbouring countries and in the European context. The methods of analysis, synthesis and comparison were applied. The research showed that the number of individuals participating in courses in the Czech Republic was relatively low in comparison to other neighbouring countries, even though the advancement of computer skills in the Czech Republic was constantly increasing from 2005 to 2014.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Online Education by the Czech Population in the European Context

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with online educational courses in the Czech Republic. The subject of the investigation is the participation of individuals between 16–74 years of age in online education in the Czech Republic and its development. The investigation also focuses on the computer skills of individuals and their development between 2005–2014, and also in 2017, depending on data availability. All the above-mentioned indicators were analysed and compared to the situation in the neighbouring countries and in the European context. The methods of analysis, synthesis and comparison were applied. The research showed that the number of individuals participating in courses in the Czech Republic was relatively low in comparison to other neighbouring countries, even though the advancement of computer skills in the Czech Republic was constantly increasing from 2005 to 2014.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Research in E-Learning

  • ISSN

    2543-6155

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus