Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Continuing Vocational Training in Enterprises: Comparison of Selected Indicators of the Czech Republic and Hungary

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F24%3A43971705" target="_blank" >RIV/49777513:23510/24:43971705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://gjsd.gile-edu.org/index.php/home/article/view/7-michelini-kristl-volfova-47-59" target="_blank" >https://gjsd.gile-edu.org/index.php/home/article/view/7-michelini-kristl-volfova-47-59</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.52398/gjsd.2024.v4.i1.pp47-59" target="_blank" >10.52398/gjsd.2024.v4.i1.pp47-59</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Continuing Vocational Training in Enterprises: Comparison of Selected Indicators of the Czech Republic and Hungary

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents a comparative analysis of Continuing Vocational Training (CVT) in companies in the Czech Republic and Hungary based on selected indicators from the European Union&apos;s CVT survey. The study examines the participation of employees, the time dedicated to training, and the primary targeted skills of CVT courses. The results highlight significant differences in participation rates and focus on specific skills between the two countries, with a higher percentage of employee participation in training in the Czech Republic and a particular focus on IT skills in Hungary. The findings suggest that CVT plays a crucial role in enhancing employee skills and organizational competitiveness, highlighting the need to explore further the reasons behind these differences between countries and their impact on policy and practice in vocational education. The study also emphasizes the importance of adapting CVT programs to the rapidly changing labor market and the employer&apos;s need to effectively respond to new challenges in skills and competencies.

  • Název v anglickém jazyce

    Continuing Vocational Training in Enterprises: Comparison of Selected Indicators of the Czech Republic and Hungary

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents a comparative analysis of Continuing Vocational Training (CVT) in companies in the Czech Republic and Hungary based on selected indicators from the European Union&apos;s CVT survey. The study examines the participation of employees, the time dedicated to training, and the primary targeted skills of CVT courses. The results highlight significant differences in participation rates and focus on specific skills between the two countries, with a higher percentage of employee participation in training in the Czech Republic and a particular focus on IT skills in Hungary. The findings suggest that CVT plays a crucial role in enhancing employee skills and organizational competitiveness, highlighting the need to explore further the reasons behind these differences between countries and their impact on policy and practice in vocational education. The study also emphasizes the importance of adapting CVT programs to the rapidly changing labor market and the employer&apos;s need to effectively respond to new challenges in skills and competencies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    GiLE Journal of Skills Development

  • ISSN

    2732-3781

  • e-ISSN

    2732-3781

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    47-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus