Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPACT OF CONTEXT EFFECTS ON DECISION-MAKING BETWEEN GENERATIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F21%3AA0000272" target="_blank" >RIV/47813059:19520/21:A0000272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/MI_2021_eng_FINAL.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MI_2021_eng_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPACT OF CONTEXT EFFECTS ON DECISION-MAKING BETWEEN GENERATIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The older consumers tend to be usually portrayed as easily manipulated and harmed by various scams but at the same time, the scientific literature brings evidence that older citizens are often more resistant to social or consumer influence than younger ones, with some studies reporting seniors do achieve a superior performance in decision-making tasks involving decoys as compared to the university students. This paper shifts the focus from undergraduate students and seniors and explores the possible differences in choices for washing machines and food processors among four generations (Boomers, Generation X, Millennials, Generation Z) in presence of decoy, and compromise effect. The analysis of choices in 2-item and 3-item condition is based on the data obtained in an online survey experiment with 420 Czech respondents between ages 18 and 64. The results show that there were no significant differences in choices between the generations when it came to the decoy effect. For the compromise effect, members of Millennials and Generation X showed positive preference for the middle, compromise option after the extreme decoy was added to the choice set.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPACT OF CONTEXT EFFECTS ON DECISION-MAKING BETWEEN GENERATIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The older consumers tend to be usually portrayed as easily manipulated and harmed by various scams but at the same time, the scientific literature brings evidence that older citizens are often more resistant to social or consumer influence than younger ones, with some studies reporting seniors do achieve a superior performance in decision-making tasks involving decoys as compared to the university students. This paper shifts the focus from undergraduate students and seniors and explores the possible differences in choices for washing machines and food processors among four generations (Boomers, Generation X, Millennials, Generation Z) in presence of decoy, and compromise effect. The analysis of choices in 2-item and 3-item condition is based on the data obtained in an online survey experiment with 420 Czech respondents between ages 18 and 64. The results show that there were no significant differences in choices between the generations when it came to the decoy effect. For the compromise effect, members of Millennials and Generation X showed positive preference for the middle, compromise option after the extreme decoy was added to the choice set.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2021: New changes, new challenges”

  • ISBN

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    387-396

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    9. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku