Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The WWW Factor: Understanding Generation Z’s Website Preferences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F24%3AA0000496" target="_blank" >RIV/47813059:19520/24:A0000496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-49105-4_58" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-49105-4_58</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-49105-4_58" target="_blank" >10.1007/978-3-031-49105-4_58</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The WWW Factor: Understanding Generation Z’s Website Preferences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Websites are key platforms for presenting products and companies. Nowadays, it is rather an exception when a company does not have a website. That is why it is important to make sure that the website meets all the requirements of modern times and that it is not average or below average compared to the competition. To create a great website, it is essential to have a good understanding of the behavior of website visitors and the factors that influence their interaction. This chapter focuses on finding out which factors most influence Generation Z on a website. It then explores whether these preferences differ between different demographic groups, particularly between men and women and between Generation Z and Generation Y. The factors examined are the clarity of the website, the colors used, the loading speed, the shapes used, the advertising banners, the length of the forms, and the functional elements on the website. The research is conducted through a questionnaire survey to gain a deeper understanding of what users prefer on a website. The results of this research can provide valuable information for website designers and marketers when creating and optimizing websites.

  • Název v anglickém jazyce

    The WWW Factor: Understanding Generation Z’s Website Preferences

  • Popis výsledku anglicky

    Websites are key platforms for presenting products and companies. Nowadays, it is rather an exception when a company does not have a website. That is why it is important to make sure that the website meets all the requirements of modern times and that it is not average or below average compared to the competition. To create a great website, it is essential to have a good understanding of the behavior of website visitors and the factors that influence their interaction. This chapter focuses on finding out which factors most influence Generation Z on a website. It then explores whether these preferences differ between different demographic groups, particularly between men and women and between Generation Z and Generation Y. The factors examined are the clarity of the website, the colors used, the loading speed, the shapes used, the advertising banners, the length of the forms, and the functional elements on the website. The research is conducted through a questionnaire survey to gain a deeper understanding of what users prefer on a website. The results of this research can provide valuable information for website designers and marketers when creating and optimizing websites.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Economic Research and Trends

  • ISBN

    9783031491047

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1021-1033

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham (Switzerland)

  • Místo konání akce

    ICOAE, Brno (Česká republika)

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku