Udržitelné chování a postoje klientů cestovního ruchu v kontextu mezigeneračních rozdílů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F24%3AA0000513" target="_blank" >RIV/47813059:19520/24:A0000513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Senkova5" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Senkova5</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Udržitelné chování a postoje klientů cestovního ruchu v kontextu mezigeneračních rozdílů
Popis výsledku v původním jazyce
Růst cestovního ruchu vede nejen k pozitivním dopadům, ale také výrazně zasahuje do kulturních identit destinací, a vyčerpává přírodní zdroje. V důsledku těchto negativních dopadů bylo nutné přijmout opatření udržitelného rozvoje cestovního ruchu. Opatření pro udržitelný rozvoj mají nejen politický charakter, ale jsou začleněny do mnoha strategií subjektů cestovního ruchu. Nicméně nelze realizovat udržitelnost bez přispění samotných turistů. Cílem článku tak bylo identifikovat pravděpodobnost výskytu vybraných vzorců udržitelného chování, jelikož skutečné udržitelné chování spotřebitelů je závislé na tom, zda si spotřebitelé uvědomují svůj dlouhodobý dopad na sociální i přírodní prostředí. Dále bylo cílem identifikovat na základě dotazníkového šetření mezigenerační vazby v přijímání principů udržitelnosti na základě statistických metod. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že generace Z si přisvojila udržitelné chování v souvislosti se službami cestovního ruchu, generace X a Y nezůstávají pozadu. Potvrdila se rovněž mezigenerační rozdílnost v informovanosti a spotřebě produktů neživočišné výroby.
Název v anglickém jazyce
Sustainable Tourism Customer Behavior in the Context of Integration Differences
Popis výsledku anglicky
The growth of tourism not only leads to positive impacts, but also significantly interferes with the cultural identities of destinations and depletes natural resources. As a result of these negative impacts, it was necessary to take measures for the sustainable development of tourism. Measures for sustainable development are not only political in nature, but are incorporated into many strategies of tourism entities. However, sustainability cannot be realized without the contribution of the tourists themselves. The aim of the article was thus to identify the probability of the occurrence of selected patterns of sustainable behavior, as the actual sustainable behavior of consumers depends on whether consumers are aware of their long-term impact on the social environment as well as on the natural environment. Furthermore, the goal was to identify, based on a questionnaire survey, intergenerational links in the acceptance of sustainability principles based on statistical methods. As part of the research, it was found that Generation Z has adopted sustainable behavior in relation to tourism services, Generations X and Y are not far behind. The intergenerational difference in awareness and consumption of non-livestock production was also confirmed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cestovný ruch v trajetrórii času
ISBN
9788055533995
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
100-108
Název nakladatele
Prešovská Univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—