Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analytická studie aplikace Radiobloku na vedlejší tratě ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48029483%3A_____%2F16%3AN0000001" target="_blank" >RIV/48029483:_____/16:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analytická studie aplikace Radiobloku na vedlejší tratě ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva uvádí rozbor stavu současného způsobu řízení železničního provozu a zabezpečení jízd vlaků na regionálních drahách. Studie posuzuje, zda je současný právní rámec pro uvedení výsledků projektu do reálného provozu dostačující, nebo je nutné přijetí dalších předpisů. Dále jsou uvedeny výsledky rozborů a návrhů možností technického, technologického a organizačního řešení zabezpečení regionálních drah v ČR, porovnání s existujícími řešeními v Evropě a ve světě, možnosti v kontrole integrity vlaku a kontrole projetí námezníků, popsána koncepce a principy zabezpečení, popis funkcí bezpečné palubní jednotky a řídicí centrály, popis vazby na dispečerské, informační, bezpečnostní a monitorovací systémy, uveden legislativní rámec a standardizace včetně návrhu zajištění souladu navrženého řešení s příslušnými právními předpisy a technickými normami. Bude zde také uvedena a analyzována zpětná vazba od potenciálních uživatelů. Dále je ve studii uveden princip a pravidla zabezpečení vedlejších tratí metodou Radioblok pro vedlejší tratě v úrovni RB1, založená na bezpečné lokalizaci polohy vlaku aplikací systémů GNSS, a další nutné či volitelné principy a pravidla zajištění kontroly integrity vlaku, kontroly projetí zadního námezníku, kabelové či bezdrátové vazby na výměny a přejezdy pro kontrolu jejich polohy či stavu. V neposlední řadě budou uvedena pravidla vazby na dispečerské, informační a monitorovací systémy. Nakonec je ve studii uvedena nejdůležitější část – návrh na potřebné změny v příslušné legislativě – v zákonných a podzákonných normách.

  • Název v anglickém jazyce

    Analytical study of Radioblok application to the secondary lines in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    First, the Study analyzes and classifies secondary (or regional) lines in the Czech railway network, showing the differences in the way of signalling on the lines based on applicable regulations. Then it shows the possible ways how to improve safety and efficiency of use of the lines. Follows an analysis of available and future GNSS systems including augmentation systems and identifies basic achievable performances of the localization for the trains on a track based on GNSS. An overview of recent European projects is provided in order to show the state-of-the-art in the field. Legislative, technical and operational requirements are analyzed in order to propose and develop necessary functions capable to enhance safety and efficiency on the regional lines using technical signaling system based on GNSS. An effective set of functions was developed enabling implementation of a low-cost system which radically enhances the previously defined and implemented system called Radioblok. Maintaining necessary safety integrity level of the solution was taken into consideration. Necessary legislative changes were proposed and thoroughly discussed with the stakeholders. A methodology for preparation of a trustworthy (or safe) track map which is necessary for the application of GNSS data for signaling purposes was developed.

Klasifikace

  • Druh

    H<sub>leg</sub> - Výsledky promítnuté do právních předpisů a norem

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TB0200MD051" target="_blank" >TB0200MD051: Zvýšení bezpečnosti železničního provozu na vedlejších tratích s využitím družicových systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo předpisu

    Navrženy a projednány změny do: vyhláška č. 173/1995 Sb. – Dopravní řád drah, vyhláška č. 177/1995 Sb. – Stavební a technický řád drah

  • Označení kompet. příslušného orgánu

    Ministerstvo dopravy

  • Územní platnost výsledku

    A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)