Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DISTANCE TEACHING OF LEGAL DISCIPLINES AT NON-LEGAL UNIVERSITIES. PANDEMIC COVID-19 ISSUES AND CHALLENGES FOR ACADEMICIANS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F48135445%3A_____%2F21%3AN0000034" target="_blank" >RIV/48135445:_____/21:N0000034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.nordsci.org/nordsci-library/b/nordsci-conference-proceedings-2021%2C-book-2" target="_blank" >https://www.nordsci.org/nordsci-library/b/nordsci-conference-proceedings-2021%2C-book-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32008/NORDSCI2021/B2/V4/22" target="_blank" >10.32008/NORDSCI2021/B2/V4/22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DISTANCE TEACHING OF LEGAL DISCIPLINES AT NON-LEGAL UNIVERSITIES. PANDEMIC COVID-19 ISSUES AND CHALLENGES FOR ACADEMICIANS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines the specifics of teaching legal disciplines at public universities, emphasizing law education. The universities are not specialized in law education. Nevertheless, legal studies, especially public law, form a substantial part of their curricula. The pandemic brought a fundamental change of approach to university education of both parts students and academicians. The author presents the experience of two semesters of online legal teaching. The paper highlights the positives, including the possibility of interuniversity and cross-border education. The author points out the negatives of teaching in big groups, which disables the personal interaction and immediate modification of the subject matter according to the demands and needs of students. The author conducted a short survey about issues and challenges of online teaching among academicians. The author was interested in which methods they used online they would keep in the future contact teaching. The survey also examines how online teaching influenced academicians' private life. Based on its results and lessons from the pandemic university teaching, the paper concludes with practical proposals for online education of legal disciplines for non-lawyers.

  • Název v anglickém jazyce

    DISTANCE TEACHING OF LEGAL DISCIPLINES AT NON-LEGAL UNIVERSITIES. PANDEMIC COVID-19 ISSUES AND CHALLENGES FOR ACADEMICIANS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines the specifics of teaching legal disciplines at public universities, emphasizing law education. The universities are not specialized in law education. Nevertheless, legal studies, especially public law, form a substantial part of their curricula. The pandemic brought a fundamental change of approach to university education of both parts students and academicians. The author presents the experience of two semesters of online legal teaching. The paper highlights the positives, including the possibility of interuniversity and cross-border education. The author points out the negatives of teaching in big groups, which disables the personal interaction and immediate modification of the subject matter according to the demands and needs of students. The author conducted a short survey about issues and challenges of online teaching among academicians. The author was interested in which methods they used online they would keep in the future contact teaching. The survey also examines how online teaching influenced academicians' private life. Based on its results and lessons from the pandemic university teaching, the paper concludes with practical proposals for online education of legal disciplines for non-lawyers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    NORDSCI Conference proceedings 2021, Book 2

  • ISBN

    978-619-7495-14-0

  • ISSN

    2603-4107

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    255-263

  • Název nakladatele

    NORDSCI Conference

  • Místo vydání

    Sofie

  • Místo konání akce

    Sofie

  • Datum konání akce

    17. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku