Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Základní antikorozní barva pro letecký průmysl se sníženým obsahem těkavých organických látek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49444964%3A_____%2F17%3AN0000002" target="_blank" >RIV/49444964:_____/17:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.upv.cz" target="_blank" >https://www.upv.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Základní antikorozní barva pro letecký průmysl se sníženým obsahem těkavých organických látek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technické řešení se týká základní antikorozní barvy, určené především pro ochranu externích částí letadel před povětrnostními vlivy. Základní antikorozní barva je součástí nátěrového systému, společně s vrchní barvou se sníženým obsahem těkavých organických látek, sloužícího především k ochraně externích částí letadel před korozními a povětrnostními vlivy. Podstatou technického řešení je vytvoření nátěrového systému, který bude splňovat jak vysoké nároky kladené na nátěrový systém pro leteckou techniku, mechanickou i chemickou odolnost, pružnost, antikorozní a povětrnostní odolnost, vysoký lesk a dlouhou životnost bez ztráty vlastností, tak i nízký objem organických rozpouštědel v aplikačním stavu. Tyto parametry splňuje nátěrový systém kombinující moderní vysoko sušinová pojiva, reaktivní rozpouštědla, nízkoviskozní tužidla, organická rozpouštědla, antikorozní pigmenty a plniva bez obsahu těžkých kovů, moderní aditiva. Formulace nátěrového systému zajišťuje nízkou viskozitu - výtoková doba na pohárku Ford, průměr trysky 4 mm pro základní barvu je 65 s, což snižuje potřebu ředění na aplikační konzistenci a společně s vysokým obsahem netěkavých složek snižuje potřebu nanášet velké tloušťky základní antikorozní brvy. Použitím nízkoviskozních pojiv, nízkoviskozních tužidel a moderních aditiv je docíleno nízkého obsahu těkavých organických látek základní antikorozní barvy v aplikační konzistenci. Obsah netěkavých složek základní antikorozní barvy je nejméně 80 hmotnostních %. Základní antikorozní barva splňuje všechny požadavky kladené na nátěrové systémy pro letecký průmysl a současně nezatěžuje životní prostředí nadbytečným množstvím uvolňovaných organických rozpouštědel. Společně s vysokým podílem netěkavých látek snižuje i náklady kladené na celkový nátěr. Nátěrový systém se sníženým obsahem těkavých organických látek je příznivý k životnímu prostředí -vzhledem k vysokému obsahu netěkavých složek výrazně klesá emise organických rozpouštědel a vzhledem k použití nízkoviskozních pojiv a tužidel a moderních aditiv, zabudovávajících se do řetězce pojiva, klesá viskozita nátěrové hmoty a tím i spotřeba ředidel pro nastavení nátěrové hmoty na aplikační konzistenci.

  • Název v anglickém jazyce

    Basic anticorrosive paint for the aerospace industry with reduced volatile organic substances content

  • Popis výsledku anglicky

    The technical solution relates to the basic anticorrosive paint, intended primarily for the protection of external parts of the aircraft from the weather. The basic anticorrosive paint is part of the coating system, together with the top paint with a reduced content of volatile organic compounds, serving primarily to protect the external parts of the aircraft from corrosion and weather. The essence of the technical solution is to create a coating system that will meet both the high demands placed on the coating system for aircraft technology, mechanical and chemical resistance, flexibility, corrosion and weather resistance, high gloss and long life without loss of properties, as well as low volume of organic solvents in application status. These parameters are fulfilled by a coating system combining modern high-dry binders, reactive solvents, low viscosity hardeners, organic solvents, anti-corrosion pigments and fillers without heavy metals, modern additives. The coating system formulation provides a low viscosity - the Ford cup discharge time, the 4 mm diameter of the primer is 65 s, reducing the need for dilution to the application consistency and, together with a high content of nonvolatile components, reduces the need to apply large thicknesses to the basic corrosion protection armor. By using low viscosity binders, low viscosity hardeners and modern additives, a low content of volatile organic compounds of basic anticorrosive color in application consistency is achieved. The non-volatile content of the basic anticorrosion paint is at least 80% by weight. The basic anticorrosion paint meets all the requirements for coating systems for the aerospace industry and at the same time does not burden the environment with excess organic solvents released. Together with a high proportion of non-volatile substances, it also reduces the cost of overall coating. The environmentally friendly coating system with reduced volatile organic compounds - due to the high content of non-volatile components, the emission of organic solvents decreases considerably and due to the use of low viscosity binders and hardeners and modern additives incorporated into the binder chain, the paint viscosity decreases Consumption of solvents to adjust the coating to application consistency.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20506 - Coating and films

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000011" target="_blank" >TE02000011: Centrum výzkumu povrchových úprav</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    30319

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    COLORLAK, a.s.

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem