Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh a realizace rekonstrukce tunelu Sedlejovice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49446703%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/49446703:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2016/160421_tunel.pdf" target="_blank" >http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2016/160421_tunel.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh a realizace rekonstrukce tunelu Sedlejovice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sedlejovický tunel je součástí železniční trati 030 Turnov – Liberec, na které v roce 2015 proběhla stavební obnova nutná pro optimalizaci na vyšší traťovou rychlost. Text seznamuje s technickým řešením komplexní rekonstrukce jednoho z nejstarších železničních tunelů na území České republiky. Tunel není svou délkou 77 m velkým podzemním dílem, ale vzhledem ke své dlouhé historii byl vystaven kontinuálnímu provoznímu zatížení, které se projevilo v závadách na jeho konstrukci. Ostění jednotlivých pásů tunelu nebylo zhotoveno najednou, ale postupně, v rozmezí několika desetiletí druhé poloviny 19. století. Stavitelé v průběhu výstavby použili různé stavební techniky a konstrukční materiály. K návrhu rekonstrukce proto bylo přistoupeno s jistou dávkou obezřetnosti a invence. Díky zodpovědnému přístupu správce tunelu byla rekonstrukce rozšířena i na oba příportálové úseky, které jsou zasazeny v hlubokém skalním zářezu. Bylo realizováno plošné zajištění skalních stěn přímo navazujících na portály. Článek prezentuje sanační opatření vedoucí k zachování zajímavého technického díla pro budoucí čas.

  • Název v anglickém jazyce

    Design and realization of of reconstruction of Sedlejovice tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    The Sedlejovice tunnel is part of rail track 030 Turnov – Liberec, on which the reconstruction necessary for the optimisation to higher speed limit on the track was carried out in 2015. The text acquaints readers with the technical solution to the comprehensive reconstruction of one of the oldest railway tunnels in the Czech Republic. The tunnel is not a big underground structure as far as its length of 77m is concerned, but with respect to its long history, it was exposed to continual operational loading, which manifested itself in defects of the structure. The lining of individual tunnel blocks was carried out in stages, within several decades in the second half of the 19th century, not in one pass. The builders used various construction techniques and building materials during the course of the construction. The design of the reconstruction was therefore approached with a certain measure of caution and invention. Thanks to the responsible approach of the tunnel administrator the reconstruction was extended even to both pre-portal sections, which are located in a deep rock cutting. The surface of the rock walls directly connecting to the portals was stabilised. The paper presents the rehabilitation measures leading to the preservation of the interesting technical work for the future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA03030851" target="_blank" >TA03030851: Sanace tunelů - technologie, materiály a metodické postupy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tunel

  • ISSN

    1211-0728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    66-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus