Implementation of Source Engine for Virtual Tours in Manufacturing Factories
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F13%3A43919314" target="_blank" >RIV/49777513:23210/13:43919314 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-41939-3_72" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-41939-3_72</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-41939-3_72" target="_blank" >10.1007/978-3-642-41939-3_72</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of Source Engine for Virtual Tours in Manufacturing Factories
Popis výsledku v původním jazyce
When we discuss virtual reality as a medium, there are two main genres: virtual tour and virtual training. This paper deals with the use of virtual reality for interactive virtual tours in manufacturing factories. We developed a brand new software package/library DIGITOV which serves as an aid for constructing new virtual interactive manufacturing factory models using Source Engine. This graphic engine is known for its use in the Half-Life 2 computer game [1]. One of the general advantages of adapting this engine is the public availability of the powerful development software tools included in the Source SDK. While adapting the engine to a new environment it is necessary to prepare a library consisting of many new 3D models, textures, sounds, choreographed scenes etc. The package includes for instance: machines, products, parts of a manufacturing line, specific sounds etc.
Název v anglickém jazyce
Implementation of Source Engine for Virtual Tours in Manufacturing Factories
Popis výsledku anglicky
When we discuss virtual reality as a medium, there are two main genres: virtual tour and virtual training. This paper deals with the use of virtual reality for interactive virtual tours in manufacturing factories. We developed a brand new software package/library DIGITOV which serves as an aid for constructing new virtual interactive manufacturing factory models using Source Engine. This graphic engine is known for its use in the Half-Life 2 computer game [1]. One of the general advantages of adapting this engine is the public availability of the powerful development software tools included in the Source SDK. While adapting the engine to a new environment it is necessary to prepare a library consisting of many new 3D models, textures, sounds, choreographed scenes etc. The package includes for instance: machines, products, parts of a manufacturing line, specific sounds etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Visual Computing
ISBN
978-3-642-41938-6
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
737-746
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Rethymnon, Crete, Greece
Datum konání akce
29. 7. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—