Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podvozek kolejového vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F15%3A43926292" target="_blank" >RIV/49777513:23210/15:43926292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0028/uv028704.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0028/uv028704.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podvozek kolejového vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technické řešení podvozku kolejového vozidla sestáva z rámu tvořeného alespoň jedním příčníkem na koncích opatřeným podélníky, kde k některé z částí rámu je přikloubeno kyvné rameno na volném konci opatřené ložiskovým domkem obsahující nápravové ložisko,přičemž v místě přikloubení je kyvné rameno pevně spojeno s torzní tyčí, jejíž druhý konec je pevně spojen s rámem. Kyvná ramena jsou k části rámu přikloubena podélně. Zdvih vypružení představuje kývavý pohyb ramene. Tento pohyb zkrucuje torzní tyč. Kyvné rameno představuje páku torzní tyče a zároveň zajišťuje vedení dvojkolí. Výhodou tohoto řešení je to, že není potřeba prodlužovat podélníky rámu podvozku a že je vedení dvojkolí zajištěno přímo kyvnými rameny. V konečném důsledku snižuje celkovou hmotnost podvozku.

  • Název v anglickém jazyce

    Rail vehicle bogie

  • Popis výsledku anglicky

    Technical solution bogie of a rail vehicle comprising a frame comprising at least one cross beam at the ends provided with stringers, wherein the some of the parts of the frame is articulated swinging arm at the free end provided with a bearing housing containing the axle bearings, while in the place of articulation of the swinging arm rigidly connected to the torsion bar, whose other end is rigidly connected to the frame. The rocker arms are hinged to the frame lengthwise. Stroke suspension is a rocking motion of the arm. The twisting motion of the torsion bar. Swing arm is a lever torsion bar while ensuring axle guide. The advantage of this solution is that it is not necessary to prolong the longitudinal frame of the chassis and the axle guide provided directly swinging arms. Ultimately, reducing the overall weight of the bogie.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    28704

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence