Podvozek kolejového vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F15%3A43926292" target="_blank" >RIV/49777513:23210/15:43926292 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0028/uv028704.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0028/uv028704.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podvozek kolejového vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Technické řešení podvozku kolejového vozidla sestáva z rámu tvořeného alespoň jedním příčníkem na koncích opatřeným podélníky, kde k některé z částí rámu je přikloubeno kyvné rameno na volném konci opatřené ložiskovým domkem obsahující nápravové ložisko,přičemž v místě přikloubení je kyvné rameno pevně spojeno s torzní tyčí, jejíž druhý konec je pevně spojen s rámem. Kyvná ramena jsou k části rámu přikloubena podélně. Zdvih vypružení představuje kývavý pohyb ramene. Tento pohyb zkrucuje torzní tyč. Kyvné rameno představuje páku torzní tyče a zároveň zajišťuje vedení dvojkolí. Výhodou tohoto řešení je to, že není potřeba prodlužovat podélníky rámu podvozku a že je vedení dvojkolí zajištěno přímo kyvnými rameny. V konečném důsledku snižuje celkovou hmotnost podvozku.
Název v anglickém jazyce
Rail vehicle bogie
Popis výsledku anglicky
Technical solution bogie of a rail vehicle comprising a frame comprising at least one cross beam at the ends provided with stringers, wherein the some of the parts of the frame is articulated swinging arm at the free end provided with a bearing housing containing the axle bearings, while in the place of articulation of the swinging arm rigidly connected to the torsion bar, whose other end is rigidly connected to the frame. The rocker arms are hinged to the frame lengthwise. Stroke suspension is a rocking motion of the arm. The twisting motion of the torsion bar. Swing arm is a lever torsion bar while ensuring axle guide. The advantage of this solution is that it is not necessary to prolong the longitudinal frame of the chassis and the axle guide provided directly swinging arms. Ultimately, reducing the overall weight of the bogie.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
28704
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Západočeská univerzita v Plzni
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence