The Analyses for the Casing Improvements of the MPM-20 Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F15%3A43927353" target="_blank" >RIV/49777513:23210/15:43927353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/GT2015-42374" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/GT2015-42374</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/GT2015-42374" target="_blank" >10.1115/GT2015-42374</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Analyses for the Casing Improvements of the MPM-20 Engine
Popis výsledku v původním jazyce
The operational issues of a small turbojet engine MPM - 20 are discussed. The engine was created by modifying the Soviet turbostarter TS - 20B/21 designed for short-term operation. It is necessary to make structural modifications that allow for the long-term operational premise of the engine. For this purpose, several analyses were focused on the thermally stressed parts. The first, a material analysis carried out on the outer casing of the combustion chamber and on the combustor liner reveals information about the mechanical properties of these structural nodes. It was necessary since there is no documentation of the engine with this information. Another analysis of the infrared emission spectra is important for monitoring operational conditions, especially from the temperature point of view. Subsequent stress analysis of the casing is based on results from previous analyses. It was used to observe the behaviour of the casing as operational conditions changed. This revealed a dangerou
Název v anglickém jazyce
The Analyses for the Casing Improvements of the MPM-20 Engine
Popis výsledku anglicky
The operational issues of a small turbojet engine MPM - 20 are discussed. The engine was created by modifying the Soviet turbostarter TS - 20B/21 designed for short-term operation. It is necessary to make structural modifications that allow for the long-term operational premise of the engine. For this purpose, several analyses were focused on the thermally stressed parts. The first, a material analysis carried out on the outer casing of the combustion chamber and on the combustor liner reveals information about the mechanical properties of these structural nodes. It was necessary since there is no documentation of the engine with this information. Another analysis of the infrared emission spectra is important for monitoring operational conditions, especially from the temperature point of view. Subsequent stress analysis of the casing is based on results from previous analyses. It was used to observe the behaviour of the casing as operational conditions changed. This revealed a dangerou
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0139" target="_blank" >EE2.3.20.0139: Budování excelentního vědeckého týmu pro experimentální a numerické modelování v mechanice tekutin a termodynamice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Turbine Technical Conference and Exposition GT 2015
ISBN
978-0-7918-5679-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
ASME
Místo vydání
Montreál, Canada
Místo konání akce
Montreál, Canada
Datum konání akce
15. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—