Design, service and testing grounds stress spectra and their using to fatigue life assessment of bus bodyworks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F18%3A43953782" target="_blank" >RIV/49777513:23210/18:43953782 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2018/24/matecconf_fatigue2018_17007.pdf" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2018/24/matecconf_fatigue2018_17007.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201816517007" target="_blank" >10.1051/matecconf/201816517007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design, service and testing grounds stress spectra and their using to fatigue life assessment of bus bodyworks
Popis výsledku v původním jazyce
In the development of a road vehicle such as a bus, the input data for the assessment of the fatigue life of the body and other mechanicalparts of the vehicle are gradually refined. In the initial phase of the development of a new vehicle, so-called design stress spectra are used. It is necessary to estimate the design spectrum parameterscorrectly. At the vehicle's prototype testing phase,the so-called service stress spectracan be evaluated. It is essential to determine the characteristic operating modes of the vehicle and to record representative stress-time historiesof the critical sections of the construction nodes and vehicle components. Accelerated driving test of fatigue life can be performed on special test routes. The acceleration of such a fatigue test is dependent on the test track composition. The paper generally describes the methodology of such a process and demonstrates it using unique real-time data acquired during the development of abus.
Název v anglickém jazyce
Design, service and testing grounds stress spectra and their using to fatigue life assessment of bus bodyworks
Popis výsledku anglicky
In the development of a road vehicle such as a bus, the input data for the assessment of the fatigue life of the body and other mechanicalparts of the vehicle are gradually refined. In the initial phase of the development of a new vehicle, so-called design stress spectra are used. It is necessary to estimate the design spectrum parameterscorrectly. At the vehicle's prototype testing phase,the so-called service stress spectracan be evaluated. It is essential to determine the characteristic operating modes of the vehicle and to record representative stress-time historiesof the critical sections of the construction nodes and vehicle components. Accelerated driving test of fatigue life can be performed on special test routes. The acceleration of such a fatigue test is dependent on the test track composition. The paper generally describes the methodology of such a process and demonstrates it using unique real-time data acquired during the development of abus.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
978-1-5108-6386-6
ISSN
2261-236X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1099-1104
Název nakladatele
Curran Associates, Inc.
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Poitiers Futuroscope
Datum konání akce
27. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—