Vzdělávání budoucích strojních a průmyslových inženýru v oblastech důležitých pro Industry 4.0
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F23%3A43968574" target="_blank" >RIV/49777513:23210/23:43968574 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/23:43968574
Výsledek na webu
<a href="http://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf" target="_blank" >http://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání budoucích strojních a průmyslových inženýru v oblastech důležitých pro Industry 4.0
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje zvolený přístup při výuce algoritmizace a základů programování budoucích strojních inženýrů. Tito studenti mají při příchodu na vysokou školu se strojírenským zaměřením téměř nulové znalosti algoritmizace i programování. Z tohoto důvodu byla právě pro výuku algoritmizace a přiblížení vybraných aspektů Industry 4.0 zvoleno využívání STEM programovatelných stavebnic na námi navržených modelech. Je samozřejmě nutné brát v potaz, že budoucí strojní inženýři nikdy nebudou informatici, ale že musí získat alespoň základní principiální přehled i v tomto oboru. Na základě realizovaných dotazníků jsou v článku popsaná hodnocení studentů na zvolený přístup k výuce algoritmizace a základů programování řešená právě pro ne informatiky.
Název v anglickém jazyce
Educating future mechanical and industrial engineers in areas relevant to Industry 4.0
Popis výsledku anglicky
The paper describes an approach to teaching algorithmization and programming basics to future mechanical engineers. These students have almost zero knowledge of both algorithmization and programming when they arrive at engineering colleges. STEM programmable building blocks were used to build our models to teach algorithmization and to introduce various aspects of Industry 4.0. Most future mechanical engineers will never be computer scientists, but they have to have at least a basic understanding of the field. The paper describes the students' responses to a questionnaire on this approach to teaching algorithmization and programming fundamentals which we designed specifically for non-computer scientists.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů