Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání budoucích strojních a průmyslových inženýru v oblastech důležitých pro Industry 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F23%3A43968574" target="_blank" >RIV/49777513:23210/23:43968574 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/23:43968574

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf" target="_blank" >http://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání budoucích strojních a průmyslových inženýru v oblastech důležitých pro Industry 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje zvolený přístup při výuce algoritmizace a základů programování budoucích strojních inženýrů. Tito studenti mají při příchodu na vysokou školu se strojírenským zaměřením téměř nulové znalosti algoritmizace i programování. Z tohoto důvodu byla právě pro výuku algoritmizace a přiblížení vybraných aspektů Industry 4.0 zvoleno využívání STEM programovatelných stavebnic na námi navržených modelech. Je samozřejmě nutné brát v potaz, že budoucí strojní inženýři nikdy nebudou informatici, ale že musí získat alespoň základní principiální přehled i v tomto oboru. Na základě realizovaných dotazníků jsou v článku popsaná hodnocení studentů na zvolený přístup k výuce algoritmizace a základů programování řešená právě pro ne informatiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Educating future mechanical and industrial engineers in areas relevant to Industry 4.0

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes an approach to teaching algorithmization and programming basics to future mechanical engineers. These students have almost zero knowledge of both algorithmization and programming when they arrive at engineering colleges. STEM programmable building blocks were used to build our models to teach algorithmization and to introduce various aspects of Industry 4.0. Most future mechanical engineers will never be computer scientists, but they have to have at least a basic understanding of the field. The paper describes the students&apos; responses to a questionnaire on this approach to teaching algorithmization and programming fundamentals which we designed specifically for non-computer scientists.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů