Structure of numerical mathematics in math study programmes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F24%3AA2503A5E" target="_blank" >RIV/61988987:17310/24:A2503A5E - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0213204" target="_blank" >https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0213204</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0213204" target="_blank" >10.1063/5.0213204</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Structure of numerical mathematics in math study programmes
Popis výsledku v původním jazyce
The field of numerical mathematics is one of the basic mathematical areas of training of future mathematicians. It plays an important role in the sense of connecting theoretical knowledge with practice. At the same time, it is one of the courses that specifically applies students' computer knowledge in solving mathematical problems. As a number of mathematical software and programming languages are emerging with the rise of IT technology, the question arises as to how to build the concept of teaching numerical mathematics. Models that have been used for a long time are already proving to be non-functional and significant innovation is needed. The paper will describe the structure of teaching numerical mathematics at the University of Ostrava, its innovations and teaching experience.
Název v anglickém jazyce
Structure of numerical mathematics in math study programmes
Popis výsledku anglicky
The field of numerical mathematics is one of the basic mathematical areas of training of future mathematicians. It plays an important role in the sense of connecting theoretical knowledge with practice. At the same time, it is one of the courses that specifically applies students' computer knowledge in solving mathematical problems. As a number of mathematical software and programming languages are emerging with the rise of IT technology, the question arises as to how to build the concept of teaching numerical mathematics. Models that have been used for a long time are already proving to be non-functional and significant innovation is needed. The paper will describe the structure of teaching numerical mathematics at the University of Ostrava, its innovations and teaching experience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10100 - Mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings
ISBN
—
ISSN
0094-243X
e-ISSN
1551-7616
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
080005-1-080005-4
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
—
Místo konání akce
Heraklion
Datum konání akce
19. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—