Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structure of numerical mathematics in math study programmes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F24%3AA2503A5E" target="_blank" >RIV/61988987:17310/24:A2503A5E - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0213204" target="_blank" >https://pubs.aip.org/aip/acp/article-lookup/doi/10.1063/5.0213204</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0213204" target="_blank" >10.1063/5.0213204</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structure of numerical mathematics in math study programmes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The field of numerical mathematics is one of the basic mathematical areas of training of future mathematicians. It plays an important role in the sense of connecting theoretical knowledge with practice. At the same time, it is one of the courses that specifically applies students' computer knowledge in solving mathematical problems. As a number of mathematical software and programming languages are emerging with the rise of IT technology, the question arises as to how to build the concept of teaching numerical mathematics. Models that have been used for a long time are already proving to be non-functional and significant innovation is needed. The paper will describe the structure of teaching numerical mathematics at the University of Ostrava, its innovations and teaching experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Structure of numerical mathematics in math study programmes

  • Popis výsledku anglicky

    The field of numerical mathematics is one of the basic mathematical areas of training of future mathematicians. It plays an important role in the sense of connecting theoretical knowledge with practice. At the same time, it is one of the courses that specifically applies students' computer knowledge in solving mathematical problems. As a number of mathematical software and programming languages are emerging with the rise of IT technology, the question arises as to how to build the concept of teaching numerical mathematics. Models that have been used for a long time are already proving to be non-functional and significant innovation is needed. The paper will describe the structure of teaching numerical mathematics at the University of Ostrava, its innovations and teaching experience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10100 - Mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

    1551-7616

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    080005-1-080005-4

  • Název nakladatele

    AIP Publishing

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Heraklion

  • Datum konání akce

    19. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku