Příslušenství pro motokárový motor 125ccm s přímým vstřikováním
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F23%3A43970982" target="_blank" >RIV/49777513:23210/23:43970982 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23640/23:43970982 RIV/12324019:_____/24:N0000003
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příslušenství pro motokárový motor 125ccm s přímým vstřikováním
Popis výsledku v původním jazyce
Převodový mechanismus a řazeníV třídě KZ je standardem šestistupňová přímo řazená převodová soustava se sekvenčním řazením bez synchronizace rychlosti hřídelí. Přenos síly z ozubeného kola na převodovou hřídel je realizován bočním ozubením. K ovládání převodového mechanismu je použit převodový válec s třemi převodovými vidličkami.Spojka motoruPro přenos síly mezi klikovým mechanismem motoru a převodovou skříní je použita lamelová třecí spojka. Spojka je v provedení bez olejové lázně tzv. „suchá“. Tento typ spojky je typický pro použití ve skupině KZ z důvodu snížení ztrát vznikajících z hydrodynamického efektu oleje u spojky v olejové lázni. V sestavě spojky je použito 5 třecích lamel. Spojkový koš, spojkový náboj a přítlačný talíř jsou z důvodu úspory hmotnosti a momentu setrvačnosti vyrobeny z hliníkové slitiny AW 7075.Výfukový systémVýfukový systém se skládá z výfukového rezonátoru a akustického tlumiče. Výfukový rezonátor je součást s největším vlivem na výkonové parametry závodního dvoutaktního motoru. Pro jeho návrh byla využita dlouholetá zkušenost firmy VM Motor a byli na ni aplikovány prvky z mnohaletého předchozího vývoje motorů třídy KZ. Akustický tlumič je předepsaný prvek CIK-FIA a je nakupován dle platných homologací.
Název v anglickém jazyce
Accessories for 125cc direct injection kart engine
Popis výsledku anglicky
Transmission mechanism and shiftingIn the KZ Class, a six-speed direct-shift gearbox with sequential shifting without shaft speed synchronisation is standard. The transmission of power from the gear wheel to the transmission shaft is realized by lateral gearing. A transmission cylinder with three transmission forks is used to operate the transmission mechanism.Engine clutchA multi-plate friction clutch is used to transmit power between the engine's crank mechanism and the gearbox. The clutch is in the version without an oil bath, the so-called "dry". This type of clutch is typical for use in the KZ group in order to reduce losses arising from the hydrodynamic effect of the oil at the clutch in the oil bath. There are 5 friction plates used in the clutch assembly. The clutch basket, clutch hub and pressure plate are made of AW 7075 aluminium alloy to save weight and moment of inertia.Exhaust systemThe exhaust system consists of an exhaust resonator and an acoustic silencer. The exhaust resonator is the component with the greatest influence on the performance of a racing two-stroke engine. For its design, the long-term experience of VM Motor was used and elements from many years of previous development of KZ-class engines were applied to it. The acoustic silencer is a prescribed element of CIK-FIA and is purchased according to valid homologations.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FW03010111" target="_blank" >FW03010111: Motokárový motor 125ccm s přímým vstřikováním</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FW03010111-V3
Číselná identifikace
FW03010111-V3
Technické parametry
FW03010111-V3 Příslušenství pro motokárový motor 125ccm s přímým vstřikováním vzniklý v rámci projektu TAČR, Smlouva o využití výsledků dosažených při řešení projektu FW03010111 mezi ZČU a Vladimírem Váchou uzavřena 24.1.2025, č. SML/2100/0014/25. Kontaktní osoba pro jednání: Vladimír Vácha, Roháčova 289/33, 39701 Písek, IČO 12324019, tel.777280701, email: office@vmmotor.cz
Ekonomické parametry
Funkční vzorek byl vytvořen za účelem fyzického testování v průběhu posledního roku projektu a výsledky tohoto testování se promítly do finálních úprav prototypu (výsledku projektu za 2024). Funkční vzorek byl v průběhu testování opotřebován a není dále komerčně realizován.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
12324019
Název vlastníka
Vladimír Vácha
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—