Robust field weakening algorithm for vector-controlled induction machine traction drives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F06%3A00503094" target="_blank" >RIV/49777513:23220/06:00503094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Robust field weakening algorithm for vector-controlled induction machine traction drives
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the field weakening operation of the vector-controlled induction machine drive intended for traction application (trams and trolley-buses). New field weakening strategy based on the modulation depth control is presented. This strategy makes possible operation of the converter in the linear modulation area as well as in the overmodulation area (close to the six-step mode), even if the common carrier-based PWM is employed. The proposed algorithm is simple, independent of the machineparameter variations and provides maximum output torque. Very important contribution is that this method does not use feedback from the dc-link voltage. It significantly improves the immunity of the traction drive against the oscillations of the input dc-link filter. The simulation results presenting behaviour of the traction drive prototype of power of 160kW and the experiments performed on the laboratory prototype confirm the proper function of the proposed field weakening strategy.
Název v anglickém jazyce
Robust field weakening algorithm for vector-controlled induction machine traction drives
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the field weakening operation of the vector-controlled induction machine drive intended for traction application (trams and trolley-buses). New field weakening strategy based on the modulation depth control is presented. This strategy makes possible operation of the converter in the linear modulation area as well as in the overmodulation area (close to the six-step mode), even if the common carrier-based PWM is employed. The proposed algorithm is simple, independent of the machineparameter variations and provides maximum output torque. Very important contribution is that this method does not use feedback from the dc-link voltage. It significantly improves the immunity of the traction drive against the oscillations of the input dc-link filter. The simulation results presenting behaviour of the traction drive prototype of power of 160kW and the experiments performed on the laboratory prototype confirm the proper function of the proposed field weakening strategy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FI-IM2%2F071" target="_blank" >FI-IM2/071: *Konduktivní proudy v asynchronním trakčním pohonu a jejich vliv na bezpečnost kolejových obvodů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IECON 2006
ISBN
978-1-4244-0135-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
10. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000245905007082