New field weakening strategy for ac machine drives for light traction vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F07%3A00500035" target="_blank" >RIV/49777513:23220/07:00500035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New field weakening strategy for ac machine drives for light traction vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents new control strategy of vector-controlled ac machine traction drives intended for light traction vehicles in the field weakening region. Important contribution of the proposed field weakening method is improved drive immunity againstoscillations of the input dc trolley wire filter, because our approach does not use the converter dc-link voltage feedback, as well as possible operation of the traction converter in the overmodulation (close to the six-step mode) with the conventional PWM. Theoretical conclusions and simulation results of both traction drive prototype and laboratory set-up are verified by experiments performed on the designed laboratory prototype of the induction machine trolley-bus drive. The proposed field weakeningalgorithm is in this paper generalized also for other control strategies - e.g. DTFC with constant switching frequency.
Název v anglickém jazyce
New field weakening strategy for ac machine drives for light traction vehicles
Popis výsledku anglicky
This paper presents new control strategy of vector-controlled ac machine traction drives intended for light traction vehicles in the field weakening region. Important contribution of the proposed field weakening method is improved drive immunity againstoscillations of the input dc trolley wire filter, because our approach does not use the converter dc-link voltage feedback, as well as possible operation of the traction converter in the overmodulation (close to the six-step mode) with the conventional PWM. Theoretical conclusions and simulation results of both traction drive prototype and laboratory set-up are verified by experiments performed on the designed laboratory prototype of the induction machine trolley-bus drive. The proposed field weakeningalgorithm is in this paper generalized also for other control strategies - e.g. DTFC with constant switching frequency.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FI-IM2%2F071" target="_blank" >FI-IM2/071: *Konduktivní proudy v asynchronním trakčním pohonu a jejich vliv na bezpečnost kolejových obvodů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2007 European Conference on Power Electronics and Applications
ISBN
978-90-75815-11-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Aalborg
Datum konání akce
5. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000255993600110