Design considerations for control of traction drive with permanent magnet synchronous machine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F08%3A00500061" target="_blank" >RIV/49777513:23220/08:00500061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design considerations for control of traction drive with permanent magnet synchronous machine
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution deals with the control of the wheel drive with permanent magnet synchronous machine of the tram car. In order to achieve minimal dimensions of PMSM and on the other hand to be able to provide sufficient torque, the drive is operating invery wide speed range in the field weakening and with the machine load angle of 90deg. Thus, the new problem introduced by this drive is requirement for the limitation of the load angle. This paper presents proposed drive control, simulation results oftram drive prototype and experimental evidence of designed laboratory prototype of rated power of 10.7kW.
Název v anglickém jazyce
Design considerations for control of traction drive with permanent magnet synchronous machine
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with the control of the wheel drive with permanent magnet synchronous machine of the tram car. In order to achieve minimal dimensions of PMSM and on the other hand to be able to provide sufficient torque, the drive is operating invery wide speed range in the field weakening and with the machine load angle of 90deg. Thus, the new problem introduced by this drive is requirement for the limitation of the load angle. This paper presents proposed drive control, simulation results oftram drive prototype and experimental evidence of designed laboratory prototype of rated power of 10.7kW.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA5%2F084" target="_blank" >FT-TA5/084: *Pohonné systémy se synchronními motory s permanentními magnety</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2008 13th International Power Electronics and Motion Control Conference
ISBN
978-1-4244-1741-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Poznaň
Datum konání akce
3. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000262093800247