Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohon se synchronním motorem s vnitřními permanentními magnety na rotoru: Základní úvahy o regulačních obvodech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F09%3A00501621" target="_blank" >RIV/49777513:23220/09:00501621 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohon se synchronním motorem s vnitřními permanentními magnety na rotoru: Základní úvahy o regulačních obvodech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je proveden rozbor základních vlastností a jsou analyzovány výhody motoru s vnitřními permanentními magnety na rotoru (IPMSM) pro trakční pohon. Hlavní pozornost je věnována perspektivním algoritmům řízení a regulace trakčního pohonu s IPMSM,zejména s ohledem na zadání optimálního vektoru proudu, a s tím související využití reluktanční složky momentu atd. Předložené teoretické závěry jsou doloženy simulacemi pohonu v ustálených i vybraných přechodových stavech. Pomocí simulací jsou navrhnuty parametry náhradního schématu IPMSM.

  • Název v anglickém jazyce

    Drive with interior permanent magnet synchronous motor: Design considerations about drive control

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the basic properties of interior permanent magnet synchronous motors (IPMSM) whose advantages for use in traction drives are analyzed. The main attention is paid to eligible control strategies of a traction drive with IPMSM where thevector of stator current is optimized in order to achieve maximum drive efficiency. The optimization is established mainly based on utilization of reluctance torque component. The theoretical results and proposed drive control are confirmed by simulations. The simulations also explore the impact of variation of parameters of IPMSM equivalent circuit on the drive behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA5%2F084" target="_blank" >FT-TA5/084: *Pohonné systémy se synchronními motory s permanentními magnety</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Elektrické pohony

  • ISBN

    978-80-02-02151-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Český svaz vědeckotechnických společností

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    18. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku