Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advanced Power Management vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23220%2F11%3A43897785" target="_blank" >RIV/49777513:23220/11:43897785 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Advanced Power Management vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokročilá správa energie (advanced power management, APMV) vozidla je nadstavba nad základní správu energie (basic power management, BPMV). Hlavní výhodou APMV je schopnost optimalizovat energii potřebnou k projetí celé uvažované trasy, a tedy zahrnout do optimalizace profil trati a aktuální situaci na trati. Teoretickým východiskem je metoda známá jako Markovský rozhodovací proces (Markov decision process). Je odvozen dynamický stavový model vozidla řízeného BPMV a cenová funkce definující cenu provozuvozidla. Vlastní optimalizační algoritmus pak navrhuje strategii volby režimu BPMV tak, aby minimalizoval náklady na projetí předpokládané trasy. Parametry stavového modelu a cenové funkce jsou určeny simulačně. Funkčnost navrženého algoritmu je ověřenasimulačně a srovnána s funkcí neoptimalizovaného BPMV.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle Advanced Power Management

  • Popis výsledku anglicky

    Advanced power management of a vehicle (APMV) is an extension of basic power management routines. The main advantage of APMV is its ability to optimize power consumption with respect to profile of the trajectory and current situation on the road. The approach is based on Markov Decision Process theory. A dynamic model of the vehicle behavior is created and a cost function of the vehicle operation is obtained by simulation. The main optimization algorithm is designed to minimize cost of the expected trajectory. The algorithm is compared to the basic power management in simulations.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F343" target="_blank" >FR-TI1/343: *Nová generace kolových vozidel městské hromadné dopravy s vysokou energetickou účinností a minimalizovanými environmentálními vlivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.